Trenger ny pære, hva gjør jeg?

Har et 22-liters Resun DM-320 Dream Aquarium, og det startet jeg for 1 og et halvt år siden. Plantene mine nekter å bli fine, så summa sumarum: jeg trenger ny lyspære. Men hvor i allverden får man tak i dem? Det er ikke vanlige lysrør, det er en slags snirklete greie (om dere forstår) som ikke ligger sammen med lysrørene i dyrebutikker, og når jeg googler finner jeg ikke det jeg leter etter. Om det er ønskelig kan jeg ta bilde av den og sokkelen, men kan ikke det i dag. Vet noen hvor jeg får tak i dette? Eller noe som kan erstatte det? Takker på forhånd for svar.
Er det liksom en running på en måte? Lyspæren altså..
Nei, det er mer et lysrør som snurrer rundt i en oval på en måte. Jeg er dårlig til å forklare x)
Nnnaaaa... Trenger et bedre bilde.
De ligner litt. Den jeg har har sånn skrusokkel som vanlige lyspærer om jeg husker rett. Blir nok lettere når jeg laster opp bilde i morgen, så jeg tror dere skal vente med å hjelpe meg (med mindre dere vet hvor jeg får tak i den type lys som fulgte med) til i morgen
Det er ikke den, men en slik kan sikkert brukes om den funker for plantene og ikke er for stor
Jeg har noe lignende i mitt 20-liter. Har noe som ligner en oval sirkel, på en måte. Er vanskelig å forklare ja. Lyspæra er egentlig ganske elendig, gir ca ikke lys og det har den aldri gjort. Er interessert i å skaffe meg en ny, så hører gjerne hvor man får tak i de.
Inaktiv bruker
Loomis
[URLBLOCK1]?

Det er det jeg har, og armaturet bare slukket her om dagen.. det er 18w, og nå har ikke fiskene lys, fordi jeg ikke vet hvor jeg får tak i nytt/hva jeg skal gjøre. Er ikke en gang sikker på om det er lysrøra det er noe galt med.. Hjelp, anyone?

*beklager å kuppe tråden*
Plussmedlem
LindaM
..., fordi jeg ikke vet hvor jeg får tak i nytt/hva jeg skal gjøre. Er ikke en gang sikker på om det er lysrøra det er noe galt med..

Hvis du bor i en av Vestfolds byer så er det sikkert ikke langt til nærmeste Clas Ohlson eller en større lampeforretning.
Jeg bruker en sparepære som jeg kjøpte på Ikea for en tid tilbake.

Obs.. butikkene skal vist slutte med lyspære, så vær rask
Uflaks
Jeg bruker en sparepære som jeg kjøpte på Ikea for en tid tilbake. Obs.. butikkene skal vist slutte med lyspære, så vær rask

gjelder ikke det bare gløde-pærer?
Inaktiv bruker
Loomis
[QUOTE=LindaM]..., fordi jeg ikke vet hvor jeg får tak i nytt/hva jeg skal gjøre. Er ikke en gang sikker på om det er lysrøra det er noe galt med..

Hvis du bor i en av Vestfolds byer så er det sikkert ikke langt til nærmeste Clas Ohlson eller en større lampeforretning.
Greia er at røret er ca. 20 cm.. om man måler med den dingsen er den ca. 23 -ish.. men det er bare 2 rør.. og de som er med to rør er ikke lange nok, eller har nok W... *forvirret*
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap