Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 3)

Hei!

Hyggelig å se at folk engasjerer seg her
Håpet at flere med samme kar ville delta i denne tråden, er så slitsomt å søke over hele forumet når man har spørsmål om en spesifikk kar. Er ikke så fornøyd med søke motoren på forumet heller. Hijacking av tråden er absolutt tillatt.
I et svakt øyeblikk skulle jeg bytte internettleverandør fra nextgentel til telenor...selvfølgelig bare rot, så jeg er litt nett hemma.
Men jeg har brukt tiden til å gjøre klart karet. Har fått satt inn rota, mosen som skal bli "bladene" på treet kom i dag og da var det bare å sette det opp. Under ligger det bilder av karet nå.
I morgen skal jeg avgårde til Moss og hente noen flotte knallrøde små reker
Flere bilder kommer etter hvert.

Jeg kjøpte rot på Dahl dyrerike i Moss, men et godt tips er dyrego på Oslo city, han har tatt inn masse små røtter og planter beregnet på disse karene.

Filter: jeg har modifisert blåsvamp og fjernet kull filteret. I stedet er det fylt opp med Eheim ephisubstrat som er et mye bedre alternativ en svampen. For å fjerne småpartiklene har jeg latt den svampen som sitter på vann inntaket sitte på (reke sikring i tillegg).
...oj, ble feil bilder. Her kommer de fra karet
Evolution: fantastisk fisk Får mine 30 på lørdag og gleder meg stort
Der er du ja!
Det ser jo virkelig flott ut!

Hører noen si at det bråker litt, gjør ditt også det?
Takk, de er veldig dekorative

Jeg har tatt av det lokket som ligger over filteret og da hjelper det. Ser ut som om det blir litt resonans i det når det ligger på. Har vell ikke store funksjonen heller tror jeg.
Må si det er skuffende at de ikke kan klare å lage det mer stillegående (til den prisen) har heller ikke på det lokket, og synes lyden er litt sjenerende.
Ikke imponert over lyset i akvariet... Må nok revurdere om eg gidder å kjøpe akvariet alikevel. Skuffet!
Ja, er enig i det at det ikke er noe voldsomt å skrive hjem om hvis en skal ha en del planter oppi, men hvis ikke det er så nøye så er det ikke så voldsomt mye problem.
Hmm.. får ikke tak i det akvariet her oppe. Og har nettopp mottatt mail fra dem om at å sende det i posten er 'risikosport av høy rang', såfremt jeg ikke vil betale en god del som særpakke.
Så jeg har lagt det på is foreløpig.
angåande denne anubias diskusjonen. Eg har ei reke og fleire av den anubias ... 'nana' planten sammen. Har hatt fleire reker, disse døde pga varmen i sommar ikkje pga plantane. I mitt hode er dette ei myte i vertfall.
Da burde jeg ha 12-13 flotte Krystallreker i karet mitt i morgen
Kona falt også for dette karet,og derfor var det duket for et kar på kjøkkenet.
Hun har også fått velge(med visse restriksjoner) hva slags fisk og sand.
Det er jo bare stilig altså, rett og slett stilig!
..grønn av misunnelse her..
Hvor får man kjøpt disse akvariene i nærheten av bergen. og hva av tilbehør er tilgjengelig til de?
JAG
Kona falt også for dette karet,og derfor var det duket for et kar på kjøkkenet. Hun har også fått velge(med visse restriksjoner) hva slags fisk og sand.


Utrolig tøft med den punktbelysninga! Men er det godt nok til plantene?
Jon Mikael Narten
Hvor får man kjøpt disse akvariene i nærheten av bergen. og hva av tilbehør er tilgjengelig til de?


Som nevnt tildiger er det Dyregod kjeden som selger disse karene foreløpig.
Hva slags ekstrautstyr tenker du på?
Er også linket til brosjyren tidligere mener jeg, hvis ikke så er den her:
Er det noen som vil komme med noen forslag til fisk jeg kan ha??
Lisbeth
[QUOTE=JAG]Kona falt også for dette karet,og derfor var det duket for et kar på kjøkkenet. Hun har også fått velge(med visse restriksjoner) hva slags fisk og sand.


Utrolig tøft med den punktbelysninga! Men er det godt nok til plantene?

Om lyset blir godt nok, vil vel tiden vise.For mitt kar så er det ellers mye lys i rommet også.
Utrolig flott innredet kar Helt enig i at punktbelysningen lager utrolig flott stemning i karet. Jeg har sett kar som har vært oppe å gått i over en mnd nå, og det ser ut til at plantene greier seg fint. Det er viktig å huske at det ikke er så høyt.
Noen har klaget over støy pfra karet, jeg har fjernet lokket som sitter over pumpa (helt unødvendig å ha der) og da ble duringen borte. Merker også at pumpa støyet litt mer i starten en det den gjør nå (viktig å få ut all luft fra stigrøret).
Ved behov for mer lys så tenker jeg å modde lystoppen med evnt ei kompaktlyspære, men har ikke opplevd dette som noe problem enda så da lar jeg det være inntil videre.
Skal du ha en del liv i karet så er det som jeg skrev tidligere lurt å endre litt på filteroppsettet.
Gleder meg til å se flere innredede kar her, dessverre gir ikke bildene et fullgodt inntrykk av hvordan karet ser ut når man kan se inn i det fra flere vinkler samtidig.
Jeg har nå satt inn 6 fisk, 12 knall røde reker og en del røde\blå og gule snegler Fikk også tak i ferskvannstang som er veldig dekorativ


Som nevnt tildiger er det Dyregod kjeden som selger disse karene foreløpig.
Hva slags ekstrautstyr tenker du på?
[/URL]

Ja jeg leste at det er den kjeden som selger det men lurte på om noen vet om hvor den kjeden har butikker her i bergen. søkte på nettet uten å finne ut noe mer.
Av tilbehør tenkte jeg på varmekolbe hov og lignende. det er vel bare den lille åpningen i toppen som alt kommer ut og inn. Hvordan er det da og tømme om man skal ha ut alt av gruss og lignende og slamsuging.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap