Sommerfuglciklide v regnbueciklide

Hei, gikk akkurat på en smell. Skulle til butikken å kjøpe noen røde mygglarver pluss litt smådill og endte opp med 2 sommerfuglciklider og røde mygglarver. Det jeg egentlig var på utkikk etter var regnbuciklider da disse virket enklere og passer muligens bedre inn i karet mitt. Skjønner ikke hvorfor jeg spurte etter sommerfugler når det jeg skulle spørre etter var regnbueciklider...en liten kortslutning.

De skal gå sammen med 12 Kardinaltetra, 2 ancistrius og 2 sebrasnegler og jeg prøver å holde ph på 6.

Bør jeg returnere disse asap eller skal jeg prøve. Er åpent for det meste og har ikke noe problem med å ha sommerfugler så lenge det ikke blir alt for mye styr.
Lurer på det samme jeg også, om de kan gå sammen også.
Hvor stort kar har du? Ser ikke noe på siden din.
Jeg skal Sette opp brukt juwel 180liter til sør amerikansk biotop

Espen

jeg har/hadde planer om sommefuglciklider i kompani med scalarene mine..... men så så jeg at en risikerer at de dauer av røde mygglarver og det er ett must i foringa karet mitt som har scalare.. men sommerfuglcikliden antar jeg er lettere enn regnbuecikliden etter som sommerfuglen danner par og regnbuehannen er en skikkelig mannsgris å trenger flere damer:=) MEN det er bare en antagelse ut fra fiskeprofilen...
kupp..den blei knotete skrevet.. *må har mer kaffe* men røde mygglarver og sommefuglciklider er dumt, vistnok... men kan du kutte ut de mygglarvene a?
Black_Flys
Lurer på det samme jeg også, om de kan gå sammen også. Hvor stort kar har du? Ser ikke noe på siden din. Jeg skal [URLBLOCK1]

Har en 110L. Kardinalene virker nervøse og stimer sammen i motsatt hjørne, men det er kanskje naturlig siden ciklidene akkurat kom i karet.
larsh
kupp..den blei knotete skrevet.. *må har mer kaffe* men røde mygglarver og sommefuglciklider er dumt, vistnok... men kan du kutte ut de mygglarvene a?

Hehe, men forstålig likevell
Det med mygglarvene så jeg etter jeg kom tilbake fra butikken og har ingen annen fisk som må ha rødemygglarver selvom karedinalene digger de. Fikk med meg en han og hun fra butikken men etter litt knuffing holder de nå litt avstand fra hverandre. Som du skriver, og som jeg ikke har tenkt over så er kanskje Regnbueciklidene mere sære på partner, det jeg så på i fiskebasen var at den var "lett" å holde ikke "middels" slik som sommerfuglene samt ph/gh osv.
larsh
jeg har/hadde planer om sommefuglciklider i kompani med scalarene mine..... men så så jeg at en risikerer at de dauer av røde mygglarver og det er ett must i foringa karet mitt som har scalare.. men sommerfuglcikliden antar jeg er lettere enn regnbuecikliden etter som sommerfuglen danner par og regnbuehannen er en skikkelig mannsgris å trenger flere damer:=) MEN det er bare en antagelse ut fra fiskeprofilen...

Det går helt fint med Sommerfuglciklider og Scalarer.Du burde heller kutte ut de røde mygglarvene.De er ikke bra hverken for fisk eller mennesker,da de fleste typer røde mygglarver inneholder en del giftstoffer som kan ta livet av fisk,og skape allergiske reaksjoner hos mennesker.Jeg har selv både sommerfugl ciklider og scalarer,og har aldri brukt røde mygglarver som for.For heller med hjemmelaget rekemiks,artemia og godt tørrfor.
Inaktiv bruker
jeg har fort mes røde myglarver uten problemer på både sommefugelciklide og skalare og det har jeg nå gjort i et eller to år ogdi har ikke død enda
hmm neivel... da blei jeg usikker for overalt hvor jeg leser er mygglarvene snadder for scalare.. jeg bruker det ikke som hovedfor da... de får det kanskje to ganger i uka liksom.., allergifarene er jeg klar over men har aldri reagert på det...
david g
jeg har fort mes røde myglarver uten problemer på både sommefugelciklide og skalare og det har jeg nå gjort i et eller to år ogdi har ikke død enda ;)

http://www.nettby.no/community/thread.php?id=1196497&community_id=530

http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1091319
Inaktiv bruker
Ramirezi
[QUOTE=david g]jeg har fort mes røde myglarver uten problemer på både sommefugelciklide og skalare og det har jeg nå gjort i et eller to år ogdi har ikke død enda ;)

http://www.nettby.no/community/thread.php?id=1196497&community_id=530

http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=1091319

det der er bare løyn.for sommefugelciklider er kjent for å dø ganske let på grun av masseproduksjon av di.så det er ikke di røde myglarvene di døre av.men at di har bit svakere av avelen som har fåregåt så lenge
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap