Dobbel dose vannforbedringsmiddel (aqualife+vitaminer) skadelig for fisk?

Jeg har mange forskjellige personer som tar vannbytter for meg. De fyller også opp disse dunkene for mellomlagring av vann. Prosedyren er at dunkene skal fylles opp med vannforbedringsmiddel med en gang de er fylt opp.

Men, noen ganger blir det glemt og jeg er ofte usikker på om det er noe oppi eller ikke...
Om jeg tar feil og dermed blir det aqualife 2 ganger oppi vannet, blir det skadelig for fisken?
Neida. Ikke skadelig. Faktisk annbefalt etter sykdom og medisinering.

Skal komme nedom med eSHA optima i løpet av uken. Glemte å ta med til byen i dag :P

-Tim
OK! Høres bra ut
Send meg gjerne sms for pris på optima så får jeg sett på kontoen først
Hvis du skulle ha en bestilling i utlandet i fremtiden, Maren, så er Esha Optima ganske billig hos f.eks. Aquaristikshop. Og jo større flaske man velger, jo billigere blir milliliter-prisen

180 ml koster 23,40 Euro inkl tysk moms. Vi betaler jo ikke det, så da blir prisen € 19,66.
19,66 x 8,64 (tollvesenets euro kurs pr i dag) = 170 norske kr for en 180 ml flaske

Du finner [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=227025&t=temartic_e&userid=spzPDaB75vWSDO9lQmassGhcfOV30CXqEC9]Esha Optima her hos Aquaristikshop[/URL], om du vil ta en titt på det.

For samme kvantum, men i 9 x 20 ml flasker i norsk nettbutikk, ville prisen blitt nesten 650 kroner for 180 ml...!
Hehe. Optimaen hun skal kjøpe av meg kommer derfra

Jeg har funnet ut at 180ml varer en liten evighet, så hun skal overta 50ml fra meg. Har regnet meg frem til 70,- for 50ml.

Det er noen kroner i frakt og fortollingsgebyr som kommer til regnestykket ditt Mona.

-Tim
Tim
Det er noen kroner i frakt og fortollingsgebyr som kommer til regnestykket ditt Mona.

Det stemmer. Men det var den faktiske flaske-prisen man betaler til Aquaristikshop jeg snakket om
Og dersom man bestiller KUN denne flasken på 180 ml, så blir det ingen fortollingsgebyrer eller norsk moms heller fordi det da går under 200 kroners grensen. Helt gebyrfritt med andre ord.
Men porto må man jo ut med da, men det må man jo i alle nettbutikker.
Jepp

Frakten fra Aquarstikkshop på småting er imidlertig skyhøy. ca 16euro som minste fraktpris. Så jeg bestiller bare derfra om jeg har råd til å shoppe litt ekstra. Er jo en god unnskyldning for å svi av litt kroner på hobbyen.

-Tim
Jeg har brukt den tyske Underwater-world også tidligere. De er faktisk hakket billigere enn Aquaristikshop, både på porto og varer mener jeg å huske.

Ser at Esha Optima 180 ml koster € 21,55 der.
(har ikke sjekket hva portoen ville bli for bare den nå, men de pleier å ligge litt under Aquaristikshop i frakt)

Vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke bruker Underwater-world oftere... :p Idiotisk egentlig at jeg ikke bruker den mer, de har et vareutvalg jeg liker iallefall.
Gammel vane, bare logger meg på Aquaristikshop med en gang jeg skal ha noe. Men det er selvsagt ikke dumt å bruke littegranne tid på å sammenligne priser og finne stedet med best mulig pris. "Ei krone her og ei krone der" vet du, bla-bla-bla

Men jeg kjøpte et par utvendige tønnefiltere der nylig, da jeg plutselig fant Underwater-world på favorittmenyen, litt lenger ned på lista Og de var litt billigere enn Aq.Shop på både frakt og selve filterne.
Takk for link. Skal sjekke ut Underwater world nærmere.

-Tim
Jeg måtte sjekke litt nærmere nå som jeg var så godt i gang :p

Om ikke så lenge så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe inn et par til av Eheims nye innvendige filterserie; Biopower. Jeg kjøpte Biopower 200, og jeg er veldig fornøyd med det første filteret jeg kjøpte av den modellen. Jeg trenger et par til i reolen min med 6 x 85 litere.

Underwater-world: Eheim Biopower 200 koster € 34,50
Aquaristikshop: Eheim Biopower 200 koster € 39,95

Hm. Det var jo nesten en femtilapp på bare ET enkelt produkt...
Jeg må begynne og bruke Underwater-world mer!

PS!
Beklager avsporing og off-topic her, jeg glemte meg helt bort ang. hva tråden opprinnelig handlet om.
Må bare spørre. Hvorfor bruker du ikke en sump? Det må da være flere av karene dine som skal ha samme vannverdier?

MarenB fikk svar på spørsmålet sitt, så vi er sikkert tilgitt om vi babler i vei om litt annet nå.

-Tim
Niks, det kommer jeg nok aldri til å ha. Jeg vil ikke at flere akvarier skal dele filterløsning, med tanke på eventuelt sykdomsutbrudd. Da har du det gående i mange kar, istedenfor bare ett som er rammet... Tenk deg det, å få et alvorlig utbrudd på parasitter i f.eks. 5 - 6 kar, istedenfor ett som kunne vært isolert i karantene...!

Mye dyrebar fisk står i faresonen da gitt, om sykdommen først slår til.
Så nei, det føles ikke riktig for meg
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap