Mange like annonser (side 2)

Om det er et problem med etpar brukere som legger ut fjorten annonser på slott og piratskip er det vel bedre å ta det opp med dem, i stedet for å gjøre det generelt så også folk det ikke er relevant for føler seg truffet?

Skal annonsetittel bli "Eple- (hvit, blå, lilla med og uten striper, både små og store), posthorn- (rød, hvit, turkis og blå), sand- (med og uten snurr) og jegersnegler selges?" Eller bare "Snegler selges"?

Om annonsene skal endres til å bli "Malleyngel selges (se annonse for arter)", "Snegler selges (se annonse for arter)", "Ciklider selges (se annonse for arter)" blir det mer enn tungvindt å lete i annonseforumet. Så tungvindt at det egentlig er uaktuelt å bruke det.
Bedre å scrolle forbi åtte guppyannonser - og så kan kanskje brukere og admin være flinkere til å slette annonser etter en viss tid så det ikke hoper seg opp firetusenognoen. Dere ønsker et aktivt rubrikkforum eller?
Dette er storm i vannglass fra moderator sin side.

Hva med å heller bruke energien til å forbedre fiskebasen?


-Tim
MC Darup
Så du mener en moderators påminnelse om retningslinjene er "seriøst tull"?

.... har du noen gang hørt at du kan være sta eller vrang? spørsmålet ditt er ikke verdt et svar
Alle medlemmer har akseptert å følge retningslinjene. Når da moderatorer følger disse retningslinjene og ber medlemmer om å gjøre det samme så er moderatorer sta eller vrang?

En del moderatorer legger ned mye arbeid i Akvaforum, og takken er det ofte så som så med.

Kan det være så vanskelige å følge enkelte regler som f eks
Klage på moderators avgjørelser tas ikke på forumet, men pr e-post til moderator. Denne har den enkle bakgrunnen at det er ikke spesielt motiverende å gjøre en dugnadsinnsats for Akvaforum og for de akvaristene som bruker akvaforum, og som takk for dette bli kritisert og hengt ut som sta og /eller vrang.

Skal det være nødvendig når medlemmer blir minnet på at de ikke skal legge ut flere lignende annonser, at moderatorer må gå inn i en diskusjon på mailer med medlemmer om at dette er en regel som gjelder alle? Og deretter når dette blir et problem og dette retningslinjene presiseres i en tråd, så møtes moderator med kritikk og negative personkarakteristikker?

Så kanskje må dere som ikke ønsker å takke moderatorer for at de å jobber gratis i Akvaforum for at dere skal ha et bra forum, kanskje ta en liten tur i tenkeboksen før negativ kritikk rettes?

Denne tråden var ment som en generell påminnelse om retningslinjene.
Rettet mot alle medlemmer.

Ja, jeg er både vrang, sta, vanskelig og alt slikt. Men ikke i denne tråden eller på dette forumet. SÅ engasjert blir jeg ikke her inne

Mange ganger når jeg sitter og leser innlegg så må jeg virkelig spørre meg selv om det tenkes før det postes.

Når en moderator legger ut en henstilling om å redusere antall annonser fordi disse kunne med letthet være sammenfattet i en annonse så gjøres dette i et ledd i å holde forumet ryddig.

Vi får ufattelig mage klager på rubrikkdelen av AF og når vi har bestemmer oss for å stramme inn denne delen en liten smule så møter en det jeg vil rett og slett kalle sutring.

Tim
Dette er storm i vannglass fra moderator sin side. Hva med å heller bruke energien til å forbedre fiskebasen? -Tim


jepp, Tim kom tilbake med slike kommentarer når du har noen tusen timer bak deg i moderatorstaben. Det er lett å være frekk når man ingenting gjør. Fortsett den linjen der så klarer du å tirre meg opp.

Vår henstilling om å holde rubrikkdelen litt mere ryddig enn det den er i dag er en henstilling. Ta den ad nota eller la vær så ender vi opp med litt mere drastiske tiltak.
Helt enig med moderator.
Det blir for mange annonser hvis hver ting skal da sin annonse. Når man søker i fritekst får man opp alle annonser med samme ord som du søker på. Dette er kjempeenkelt

Vi er heldige som har så engasjerte moderatorer
Takk for innsatsen
Kan driste meg til en liten kommentar.

Takk moderatorer for den innsatsen dere gjør for akvaforum.
Den er virkelig uvurderlig. Uten dere ville forumet gått ad dundas
Tror ikke helt alle skjønner innsatsen dere legger inn her.

Ellers får man opp en rekke alternativer hvis man søker etter for eksempel "reke" selv om ordet reke ikke bestandig er inkludert i headingen, men er tatt med i selve annonsen.

Ellers må jeg innrømme at snegler selges, planter selges, dvergciklider selges er ganske ryddig og greit. Hvis man er interessert i den type så klikker man på annonsen. Litt å overdrive når man selger 10 planter og har en egen annonse for hver enkelt. Man trenger ikke å skrive en artikkel for hver vare.
Plussmedlem
gorbjo
Tror ikke helt alle skjønner innsatsen dere legger inn her.

Kan jo "bumpe" denne tråden igjen.
Geir Kristiansen
[QUOTE=Tim] Dette er storm i vannglass fra moderator sin side. Hva med å heller bruke energien til å forbedre fiskebasen? -Tim


jepp, Tim kom tilbake med slike kommentarer når du har noen tusen timer bak deg i moderatorstaben. Det er lett å være frekk når man ingenting gjør. Fortsett den linjen der så klarer du å tirre meg opp.

Vår henstilling om å holde rubrikkdelen litt mere ryddig enn det den er i dag er en henstilling. Ta den ad nota eller la vær så ender vi opp med litt mere drastiske tiltak.

Jeg mener det faktisk i fullt alvor. Er det virkelig negativt at aktiviteten og gjennomstrømningen på bruktbørsen til akvaforum er høy? De aller fleste synes det er artig når rubrikkannonsene blir oppdatert, og det fører også til at flere utenforstående sjekker innom siden oftere.

Dersom du synes at innlegget var sutrete, så deg om deg. Det var mer ment som ett slags oppgitt skulderløft. På andre fora jeg er, så klages det stort sett over for lav aktivitet........

Dersom du annser ett veldig direkte svar som frekt, så får det så være. Du tolker det jo på maksimal negativ måte også.


"når man ingenting gjør". Håper virkelig du BARE mener i forhold til akvaforum her......


-Tim
gorbjo
Ellers får man opp en rekke alternativer hvis man søker etter for eksempel "reke" selv om ordet reke ikke bestandig er inkludert i headingen, men er tatt med i selve annonsen


Helt korrekt
Da synes jeg det er sagt nok her, siden det har kommet til direkte "anngrep" på personer her

Mvh Per
Ja og her syns jeg faktisk det er moderatorteamet som har vært mest i angrep.
Tim
Dersom du annser ett veldig direkte svar som frekt, så får det så være. Du tolker det jo på maksimal negativ måte også. "når man ingenting gjør". Håper virkelig du BARE mener i forhold til akvaforum her...... -Tim


Jeg tolker ingenting, jeg konstaterer fakta.

Din samlede innsats i fiskebasen er lik null. Så når jeg sier at man ingenting gjør så mener jeg at det er direkte frekt å be andre benytte energi i fiskebasen når man selv ikke bidrar med noe.




Når det gjelder annonser så kan jeg ikke skjønne at det skulle være så vanskelig å ta oppfordringen ad nota uten å starte opp en forsvarstale rundt det å ha mange annonser som omhandler i prinsippet samme produkt.

Vi som moderatoer er ikke i angrepsposisjon, vi utfører en jobb etter beste evne for å holde AF så ryddig som mulig. Det være seg i forum, annonser, artikler, konkurranser, kunnskapsbaser og alt det andre som er her på AF.

Da synes jeg at det ikke skulle være noe problem å forholde seg til de anmodninger som måtte dukke opp fra moderatorstaben. Skulle ikke sagt noe om dette var helt uakseptable anmodninger.

Ingen som jeg kan se har sagt noe om at vi ikke er takknemlige for jobben moderatorene gjør, MEN som betalende medlem vil jeg ha retten til å ytre mine meninger. Det kom en ytring om å tenke på annen jobb ja, men det er ikke utakknemmelighet, men et ønske.
da har jeg sagt mitt i denne saken og sletter Abb på tråden

Mvh Per
Må selv si at det virker rotet og unødvendig enkelte ganger med ørten annonser fra samme person og som kanskje kunne vært samlet i en eller to annonser.

Hvis man har flere plantesorter,flere Corydoras,Malawi osv. osv. så er det nok å skrive som overskrift i annonsen :div,planter,div.Corydoras og så skrive litt mer om de i selve annonsen evt. bilder.

For de som er interessert i dette de kikker inn på annonsen og får dermed de opplysningene som trengs.

Men dette er kun hvis det er innenfor det samme .Har man planter ,utstyr og fisk tilsalgs ,så synes jeg det er greit å ha flere annonser.

Men dette er bare min mening

Hva med å ha et antallsbegrensning på gratis annonser som privatselger? F. eks maks 3 annonser samtidig, annonser over dette antallet belastes på samme måte som bedrifter?
cara79
Hva med å ha et antallsbegrensning på gratis annonser som privatselger? F. eks maks 3 annonser samtidig, annonser over dette antallet belastes på samme måte som bedrifter?



La nå ikke dette bli et større problem enn det virkelig er. En fornuftig innskjerping der man samler salgsobjekter som hører sammen i en annonse er alt som skal til.

Enig om folk kan bare følge disse reglene så slipper det da å gå utover folk som f.eks trenger mer enn 3 annonser
Er det ikke mulig å få laste opp flere bilder pr annonse? Det burde hjelpe på å begrense antallet. Hvis jeg ikke får vist bilde av alle objektene som er til salgs må jeg jo lage en ny annonse...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap