Raskt råd om kardinaltetra og kuhliål-besetning

Hei!

Jeg har vært heldig og fått et 160 liters akvarium med alt innhold. I karet er det ca. 20 guppy (6-7 voksne, resten yngel), 1 pleco, 1 kuhliål og 2 kardinaltetra.

Det jeg lurer på er om akvariet er stort nok til at jeg kan kjøpe inn 6-7 kardinaltetra slik at det blir en stim (som det bør være) samt kjøper 3 kuhliåler så de blir en liten gruppe?

Håper på raskt svar, korte åpningstider i dag samt at jeg faktisk har barnepass!

Hei!

Ja, dette bør ikke være noe problem etter min oppfatning .

T
Takk for svar!

Kardinaltetraene gjømmer seg for det meste, ikke så rart når de bare er to, så det hadde gjort seg med litt flere. Kuhliåler blir også mer aktive dersom de er fler har jeg lest, så det hadde vært fint om dette lot seg gjøre.

Inaktiv bruker
Burde gå fint
Har selv 6 k-åler og 9 k-tetraer i et 110 liter. Det går helt fint.
Noe av grunnen til at jeg spør er at guppyene er mange, og blir flere og flere ser det ut til. Men jeg spurte på dyrebutikken i dag om de var interessert i å ta imot yngel, og det var de så sant de var store nok til at de andre guppyene lot dem i fred. Så da er problemet med antall guppyer i grunnen løst.
Vil annbefale deg å kvitte deg med plecoen når den vokser litt til. Blir alt for stor.


-Tim
Jeg kommer til å sette den over i 430 litern når den blir større. Litt synd at jeg ikke veit helt hva slags det er, håper den går sammen med gibbiseps.
I følge denne tråden startet du karet den 16.9? Hvis du ikke fikk med en innkjørt pumpe ville jeg ikke kjøpt flere fisk på et par tre uker...
Karet det her er snakk om er et 160 liters kar jeg fikk 30.09 (se innlegg 1). Dette karet kom "med alt" inkludert innkjørt pumpe. Det karet du nevner er et 430 liters, og det skal ikke fisk i det på minimum to uker.
Tilfeldig bekjentskap
© Vegard Helland
Reklame for plussmedlemskap