Ble jeg lurt

HEII
jeg var på en dyre butikk og jeg skulle kjøpe meg maller, så fikk vi hjelp av en mann som solgte oss kineskiske algespisere, han sa at det måte vare mange så jeg kjøpte to, og jeg kjøpte meg en bok der, når jeg kom hjem så så jeg i boka, der så jeg bilde av den der sto det trivest best alene, territoriall, og store eksemplarer(større en 10cm)er ganske agrisive.
Hvis det er siamesisk algeeter, så trives de i flokk...
Det ser ikke ut som en kinesisk algeeter, men heller SAE (Siamesisk algeeter) eller Flying Fox.
nei det var kinesisk algespiser
Ser ut som Kinesisk algespiser ja. Møkkafisk spør du meg...
ja har laga sår på alle slørhalene mine
Joda, kan være det. Så dessverre på profilbildet av den, noe som var misvisende.
Inaktiv bruker
Ikke sae i alle fall
Men ligner vel mer på denne? Ser i alle fall ikke ut som SAE eller kinesiske algeeter. SAE kan lett gjenkjennes ved at den sorte stripen går helt ut til enden i v'en på halefinnen, og at den har ett sett med barter.
Da burde det være en enkel sak å få de byttet på butikken...har du prøvd?

Tipper at de ikke prøvde å lure dem, men at de gjorde en feil.
er vel heller stimfisk.
Har du den sammen med små fisk skal det gå bra. Er vel de som har hatt de sammen med store fisker som den kan suge seg fast til som sliter.
Jeg har to og de små krangler innimellom og blir jaget av flying foxen hvis de nærmer seg hulen hans. Blir vel et større asia kar etterhvert de skal få flytte til.
ROLF-FLOR
ja har laga sår på alle slørhalene mine

Sa du i fra i butikken at du hadde slørhaler? De bør i alle fall vite at man ikke setter denne type fisk sammen med slørhaler og andre større saktesvømmende fisk. Ville gått tilbake med dem -hvis du får tak i dem. Kjappe fisk
hadde to som skrevet men den som lever no drepte den andre

kjøpte slørhalene og de sammtidig
ROLF-FLOR
kjøpte slørhalene og de sammtidig

Himmel... Her har jo virkelig butikken gjor feil. Ta en telefon dit og forklar hva som skjer med fiskene dine nå
slipper det skal bytte mot en jeg kjenner mot to ancistruser, desuten er det ganske lenge siden jeg kjøpte de
Dere som skriver her i tråden at det ikke ser ut sm en kinesisk algespiser, har neppe sett på alle bildene som ligger av den på profilen dens. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=11921&tab=3&image=3535
så du og vet at det er kinesisk algespiser Liz h
Kinesisk algespiser fins i både en gul og grå variant, se bildene under dens profil. SAEr, flying fox etc har ikke sugemunn slik som fisken på bildet har.

Så dette er nok en grå variant av kinesisk algespiser.
Er jo ikke tvil om at det er kinesisk algespiser Men er vel noen som bare har sett den gul/oransje typen.

Ville fortsatt tatt en prat med butikken evt finne en ny butikk :P
Liz H
Dere som skriver her i tråden at det ikke ser ut sm en kinesisk algespiser, har neppe sett på alle bildene som ligger av den på profilen dens. [URLBLOCK1]

Det har vi konkludert med på forrige side...hvis du leser alle innleggene.

Tom K
Kinesisk algespiser fins i både en gul og grå variant, se bildene under dens profil. SAEr, flying fox etc har ikke sugemunn slik som fisken på bildet har. Så dette er nok en grå variant av kinesisk algespiser.

Vi vet
har vært bort så kunne ikke skrive
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap