Kjøpte meg noen micropoecilia parae i dag.

Og de fødte 7 barn 2 timer etter å ha kommet i akvariet Så gøy Jeg fanget de små og satte de i ett ynglekar. Så får vi se da hva som skjer. Holder på og mekke til artemia som de skal få smake på om de vil

Noen flere som har denne fisken?
Litt dårlig bilde men det beste jeg fikk tatt med dette dumme kameraet.
De var skikkelig tøffe! Spesiell med den fartsstripa på hannene!
Kjøpte de på midtun zoo avdeling midtun eller nesttun eller hva det heter.. Det kule er jo at de ser ut til å triver å angriper en hel rute med okse hjerte når jeg mater. jeg har de med diskus og blå og perle gurami å det går helt flott her hos meg. Nå har jeg 10 yngel og de har jeg for sikkerhetsskyld plasert i en ynglekasse for guppy I dag fikk barna nyklekt artemia og det digger de jeg har to røde hanner en gul han og en blå. og fire damer og hvis de ikke på mystisk vis bare skulle dø etter en stund Så kommer det nok flere oppi her. Mine går i en 540 liter

Det stod i basen at de skulle være vanskelige. Men hva vil det si da? at det dør fort i fangenskap eller at de trenger ekstra omsorg i forholde til guppy osv..??
Det er vel trolig den som står på Imazolista nå, oppgitt som
013.0380 POECILIA AMAZONICA VF Poecilia amazonica

Imazo har ikke alltid oppdaterte artsnavn, og roter litt iblant.
Kyllingen
Det er vel trolig den som står på Imazolista nå, oppgitt som 013.0380 POECILIA AMAZONICA VF Poecilia amazonica Imazo har ikke alltid oppdaterte artsnavn, og roter litt iblant.

Det er Poecilia amazonica (syn: Micropoecilia amazonica), resten av "lageret" til Imazo går nemlig her
Nais Rune! Da reserverer jeg noen. Er det lokasjon på fiskene?

Micropoecilia amazonica er ifølge undertegnede og endel andre en underart av Micropoecilia parae. Sinnsykt fin ihvertfall. Navnet betyr jo fint lite når vi snakker om samme fisken.

Anbefaler dem som vil prøve seg på denne arten å holde kjønnene atskilt og fore kontinuerlig med mat med liten næringsverdi (alger, erter, gammelt eller billig flakfor og diverse levendefor). Dem som tror diskus er vanskelig har aldri prøvd micropoecilia
Var på midtun her hinn dagen og fekk da hvite at dei var dei første i norge som hadde tatt inn disse, så det er vell ikkje så mange andre som har drettet disse i Norge før
Bente-Bent
Det stod i basen at de skulle være vanskelige. Men hva vil det si da? at det dør fort i fangenskap eller at de trenger ekstra omsorg i forholde til guppy osv..??

De er svært lette å holde og drette helt til de i perioder blir vanskelige. Årsakene strides de lærde om.
Poecilia amazonica
Kjøpte inn 10 stk av det som på Imazolista betegnes som:
013.0380 POECILIA AMAZONICA VF Poecilia amazonica

Tenkte bare vise disse for sammenligningens del.
(Ps: Bildene er ikke av de beste.
Har norsk rekord i "rejects" til bildebasen hihihi)

Forøvrig var det kjønnsfordelingen 1,9 !!

Morro å se at fler driver på med micropoecilia, selv har jeg vel rundt 30stk totalt nå ( voksne og yngler av M. picta )
De har en helt vannvittig parringsdans som er utrolig facinerende å se. Jeg har vel lagt ut et klipp av de på youtube.
Jeg jeg synes er litt merkelig er at det kun blir født hoer, visst ikke disse er veldig trege på å farge ut da?
Har trådstarter og eventuelt andre med micropoecilia noen erfaringer på dette området?
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap