Bøtteløs vannbytte...

Heisann,
Først vil jeg bare avklare, Jeg er en lat person, og hvis jeg finner en måte å slippe å bære 10litersbøtter fram og tilbake 30 meter 8 ganger er jeg kjempefornøyd!

Jeg har prøvd meg på hevertprinsippet med ekstra lang slange, og det funket i og for seg greit til å få vann ut av akvariene... tok dog litt tid.. Men å fylle karret igjen funket ikke på denne måten...

Så jeg tenker, pumpe :P selvsagt ...
Det er mange av dere som har mange kar og dere bruker kansje noen sånne metoder?


Jeg tenkte meg å få hengt denne pumpen på veggen og satt opp et mekanisk system som kan fungere isteden for drillen ved et knappetrykk...

Noen som har lyst til å dele løsninger?
På Claes Olson får du kjøpt "gardena"koblinger som settes på blandebatteriet. Får du vann frem til en sluk, så har du vel et blandebatteri i nærheten? Jeg hadde to kraner, en med varm og en med kaldt vann. Kjøpte en Y-kobling for hagslangen, og vips! Ingen pumpe nødvendig. Enkelt. Byttet 250 liter vann i dag mens jeg holdt på med andre ting. Null søl.
Vannbytte
du får kjøpe en dings du skrur på kranen/dusjn med slange og slammer ..hos din lokale dyrebutikk..
har selv en slik, man bare stikker i karet skrur på kranvannet,og jeg tømmer effektivt akvariet i løpet av minutter.å fylle akvariet igjen, vrir man bare på dingsen og vannet strømmer fra kranen og inn i akvariet,. like kjapt og enkelt uten vannsøl,. om man da ikke glemmer slangen å lar det renne over,.lol gjorde det i går ,ops!!,.
http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=164&produktid=1497&Navn=08. Håver&HKatID=7
Å betale 600 kr + frakt får det mener jeg er bortkastet
Bruker en vanelig hageslange og en duppeditt som jeg kjøpte i rørlegger foretning til 60 kr..som jeg bare setter på vannkrana. 99kr på (biltema) får 25 meter lang slange og slamsuger til en 100 på webzoo eller ligende butikk lapp og vips så har man alt man trenger
260 kr og du har alt du trenger.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap