Hva skal jeg fôre sandsnegler med?

Fikk de i posten i dag, skal starte opp akvariet snart..

Slo meg plutselig, hva pokker skal de spise?
De spiser nok det meste du gir dem,men for enkelhets skyld holder det med litt fiske for.
Plussmedlem
Gomp
Fikk de i posten i dag, skal starte opp akvariet snart.. Slo meg plutselig, hva pokker skal de spise?

Hvis du skal ha de sammen med fisk og andre vesener så trenger du ikke fóre sneglene med noe spesielt i det hele tatt. De eter det som de finner i sanden. Har selv sandsnegler og ikke gitt de noen ting som helst. De er nå maaaange. Såpass mange at jeg har måttet tilføre kalk i vannet da de voksne sneglenes skall bar preg av kalkmangel.
Viktor
[QUOTE=Gomp]Fikk de i posten i dag, skal starte opp akvariet snart.. Slo meg plutselig, hva pokker skal de spise?

Hvis du skal ha de sammen med fisk og andre vesener så trenger du ikke fóre sneglene med noe spesielt i det hele tatt. De eter det som de finner i sanden. Har selv sandsnegler og ikke gitt de noen ting som helst. De er nå maaaange. Såpass mange at jeg har måttet tilføre kalk i vannet da de voksne sneglenes skall bar preg av kalkmangel.

Grusen skal jeg vaske når jeg får kjøpt den, så neppe noe mat å finne der. Skal bare ha snegler, men blir kanskje en kampfisk og noen reker også. Får se om de spiser snegle yngel først.
Hvis karet er helt rent, uten avfall kan du gi dem noen eike eller cattapablader. Grønnsaker som agurk og squash er også populært. Har du mange snegler kan du gi dem en liten malletabelett
Forskjellig type synkefor som malletabletter, både herbivore og omnivore har fått mine opp av grusen ihvertfall. Brukte faktisk malletabletter til å lokke fram snegler da jeg skulle legge ned et kar.

Nå går mine med fisker i et beplantet kar, så jeg gir dem ikke noe spesielt, men de tar en smakebit av synkefor i ny og ne, samt plantedeler selv om de stort sett holder seg nede i sanden. Eikeblader er det også i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap