Passer filteret mitt til akvariet?

Jeg har ELITE JET-FLO 150 filter til akvariumet mitt på 160 liter. Leste at det brukes i akvarier opptill 150 liter. Noen som vet om det er veldig skadelig for fisken, at jeg bruker dette filteret i mitt akvarum? Altså, om det holder, eller om jeg bør kjøpe et nytt et? Og hva kan skje evt?
Om du skal fortsette å ha det så bør du være forsiktig med fôring og nøye med vannbytter osv. Ha det ganske rent rett og slett for å ikke overbelaste filteret som allerede er overbelastet. Det oppstår fort amoniakk og nitritt. Det er ikke skadelig for fiske så lenge vannverdiene er fine

Jeg ville ha invistert i et filter som er dobbelt så stort og kanskje utvendig i et så stort kar. Men det kommer jo litt an på lommboka også

Jeg vet ikke hvor mye du vet om vannverdier?
Okei, men det hørtes bra ut. Da tror jeg rett og slett at jeg kjøper et nytt jeg, så forholdene blir best mulig for fiskene mine!

Tusen takk for svar
Jeg ville nok ha gått for et som er beregnet på et som er ca dobbelt så stort som karet ditt. Det er bedre å ha en del å gå på enn å holde seg til grensen på et mindre filter

La til en tråd i det forrige innlegget etter redigering...
Filter
hei ser du har et 160 liters kar.jeakar 88.det er samme kar som jeg har.bruker et eheim 2028 filter,det funker uten problemer,vannverdiene er ikke noe problem,med så bra filter.
Må nok komme med et litt annet svar:

Utfra hvor mye fisk du har registrert i det akvariet, behøver du aldeles ikke tenke på den saken. Skal du ha mye mer fisk, bør du vurdere å bytte det ut.
Filter
jeg er enig med pål i at det kommer ann på hvor mye fisk du har i karet,til vilket filter som passer,har du mange fisker så kan du vurdere det filteret som jeg bruker,evntuelt tilsvarende filter.
Okei, men det er godt å høre. Da slipper jeg å tenke på det med en gang hvertfall!

Takk så mye for svar.

Mvh Jeanine
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap