Tom andrè sine akvarier. (side 6)

Valisneria plantne har jeg klipt helt ned. Har aldri klipt de så langt ned, blir spennende å se om de klarer seg.
120 litern.
Noen bilder av 120 literen. Prøver å ta bilde av de blå platyene mine, men det er vanskelig å få pene bilder av dem med mobilen.

På agurken ligger min ancistrus dragon, flott fyr.
Flere bilder av 120 literen.
63 literen.
Når det gjelder rekene så sliter jeg med å få de til å formere seg, blir liksom ikke så mange av dem, hadde vært så fint om det ble hundrevis av kirsebærreker.

som dere ser så har jeg rensket roten for det meste av mosen slik at den kan vokse seg til igjen.
28 literen
De blå rekene i 28 literen ser heller ikke ut til å formere seg, har ikke sett en eneste minireke i dette akvariet, nå har de blitt brune i steden for blå, dette er vel et tegn på at de begynner å bli gamle har jeg forstått.
14 dager siden vannbytte.
Jeg hadde tenkt å legge inn før og ettet bilde av 120 literen.
jeg har regelmessige vannbytter hver søndag, men denne gangen hadde det gått 14 dager siden sist.

Flyteplantene hadde tatt over så å si hele overflaten av 120 literen.

Jeg liker når akvariene er litt overgrodd å dunkle med masse planter slik at jeg må se etter fiskene som hjemmer seg blant plantene.
28 literen
I dette akvariet har jeg blå reker. 28 literen er vanskelig å holde orden i, det blir fort rotete i dette karret, men jeg innbiller meg at rekene liker å ha det slik, jeg må sitte en liten stund før jeg ser noen reker, jeg synes det er litt spennende når jeg må konsentrere meg når jeg ser etter liv i karret.

tar med noen bilder her også, det er fortsatt mobilen jeg bruker så kvaliteten på bildene er elendig, beklager dette.
Acistrus dragon
Min ancistrus dragon blir vakrere å vakrere, den er et flott syn når den seiler bortover i akvariet. legger ved noen bilder der han ligger på en agurk å spiser.
To bilder til av dragon gutten.
jeg driver å leter etter innspirasjon til bakgrunn til akvariet på jobben.
Fra før er det en fæl blå plastfilm som er klistret bak på akvariet.
Jeg har tenkt på å male direkte på akvariet, men da får jeg ikke noe særlig spill i fargen, tror jeg da, har også tenkt på å male på et slags lerret og så feste bak på akvariet, får lete litt mer her inne å se om jeg finner noe som jeg kan bruke.

Ser for mag at bakgrunnen blir rimelig mørk, har en forkjærlighet for mørk bakgrunn, syness alt blir mye roligere og fargene på planter og fisk kommer mer frem.
elendige bilder men, måtte bare ta bilder av fisken da de stimet rundt fortabeletten.
Endelig! da har det blitt blå reke yngel i 28literen, ble så glad da jeg så en liten minireke, sikker på at det mange fler der inne, dette akvariet er rimelig overgrodd så det er vanskelig å se noen reker der inne. : )
Jeg ser du får til å bruke ricciamosen som bunnplante, det skal vel litt til å holde den hel. Jeg opplever i alle fall med mine riccia at de blir rufset i stykker av fisk så jeg lar dem bare flyte. Du har kanskje ikke noen cory eller kuhlii?

Stilig det karet ditt i alle fall
Lisbeth
Jeg ser du får til å bruke ricciamosen som bunnplante, det skal vel litt til å holde den hel. Jeg opplever i alle fall med mine riccia at de blir rufset i stykker av fisk så jeg lar dem bare flyte. Du har kanskje ikke noen cory eller kuhlii? Stilig det karet ditt i alle fall :)


Nei det er vist ikke ricciamose. Jeg har spurt her inne på forumet angående denne mosen, jeg har aldri kjøpt ricciamose, bare javamose, men jeg har ekstra belysning og co2 i 120l og 240l, ser ut til at javamosen ikke tåler for gode vekstvilkår slik at den forandrer seg på et vis, er ikke sikker på hvorfor jeg, men slik er det nå hos meg. i bunnen har jeg gressplanter som mosen fester seg i, den holder seg fint der til den blir for stor og flyter opp, etter det begynner den på nytt igjen for alt flyter jo ikke opp.

Takk for komentar på akvariet, synes det er fint selv jeg, det er litt grodd igjen og har egentlig levd sitt eget liv dette karet, i hodet mitt skulle det se helt andreledes ut enn det er nå. Resultatet er jo bra alikevell.
Javamosen i 120l har vokst på bakveggen, synes det er så fint.

Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap