Mygglarver

Er det sånn at mygglarver gir nitritt i akvarie? sliter med høye nitrittverdier og fikk det etter larveforing
Jeg tror nok det er tilfeldig. Vil heller tro at det lettere blir liggende igjen bøss fra tørrfor som kan forurense. Selvfølgelig vil det forurense hvis du gir så mye mygg at fiskene ikke spiser opp, men det skjønner du nok

Er det røde, sorte eller hvite mygg du bruker forresten? Sorte mygg bøsser en del og da kan det nok bli liggende igjen litt småpartikler som ikke fiskene gidder å spise
Larver
Det er røde,og de får ikke mer enn de klarer å ete opp på en kort stund og det gjelder annen foring og for å ikke få så mye bøss i vannet,larver får de bare 1 gang i uken det er bare helge snop
Hvis de rekker å spise opp før, er det nok heller tilfeldig som Lisbeth sier. Jeg forer med diverse frossenfortyper hver dag, også mygglarver og jeg har ikke fått nitritt til nå.

Men om du har høye nitrittverdier anbefale jeg deg å kutte foring, eller fore så lite du mener er forsvarlig og bytte mye vann hver dag frem til det er borte.
Om filteret er innkjørt og du allikevel får nitritt i vannet har du for lite filter. Det skal ikke bli slike problemer etter litt foring.

Hvor stort kar har du, hvor mange fisk og hvordan filter?
40l med 7 fisker 2 gullfisker,2 seilfinnemolly,2 tilapia og 1 algespiser med en fluwal 2+ pumpe.
Alle fiskene du har trenger større plass, jeg anbefaler deg å lese litt om dem i fiskebasen, og eventuelt bytte dem ut i fisker som kan gå i et så lite kar.

Angående filteret bør det være stort nok til karet, hvordan er vannbytterutinene dine? Og har du noen gang vasket filteret? Isåfall, fortell fremgangsmåte.
Du har nok for mange fisk i et for lite akvarium. De produserer for mye avføring i forhold til hva filterbakteriene dine klarer å ta unna.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap