Pynt i akvariumet

når eg akuratt hadde fyllt opp akvariumet mitt for første gang,. synes eg det hadde hvert kult å legge oppi litt av hvert ifra mine egne pynteting... eg lurer nå på om det er farlig å legge oppi figurer som er av stein.. hadde oppi et colloseum i keramikk, lurer på om dette kan være ødeleggende??
Pynteting
hei

ville ikke puttet noe som ikke er egnet for akvariebruk i akvariet,. uansett om det er keramikk,.
for det første kan evt, maling flakke av, og forgifte fiskene med stoffer som malingen inneholder,.
syns i grunn akvariene er finest helt naturlige, med røtter og naturstein og Planter,.
uten alt dilldall, av slott, figurer, båter,etc etc,. med glorete farger
enda verre er all den farga sanden som finnes,. rosa, blå, lilla, gull og sølv(de sistnevnte, er best til telys lamper;siden de inneholder blyholdig maling)
Ikke putt oppi pynteting som ikke er beregnet på akvariebruk. Du vet aldri hva slags lim, maling osv som er brukt. Og dette kan avgi giftstoffer i en tett beholder (akvariet) som du ikke ønsker for dine fisk. Det tryggeste er å bruke pyntegjenstander fra dyrebutikk, som er ment for akvarie.
okei.. tusen takk for svar. da skal eg heller la være... også enig med at for mange farger og slik ikke er så pent... liker det natur aktig... vvar bare at eg netopp var i italia og ville hive oppi en stili suvenir.. men alt for at fiskene skal trives..
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap