Liten hvit ting
Postet 21.11.09 kl 17:40
Postet 21.11.09 kl 17:48
Postet 21.11.09 kl 17:52
Tar jeg ikke helt feil kommer de gjerne av overskudds næring i karet, og er trygge for fiskene å spise.
Når samboern fikk fôre fiskene i en periode, og den innvendige pumpen ble skrudd av, så etter kort tid skrudd på, løsnet de fra filteret og ble skutt ut i akvariet. Fiskene spiste dem.
Ingen har tatt noe skade av det hos oss
Men du kan vel ha noe annet.
Når samboern fikk fôre fiskene i en periode, og den innvendige pumpen ble skrudd av, så etter kort tid skrudd på, løsnet de fra filteret og ble skutt ut i akvariet. Fiskene spiste dem.
Ingen har tatt noe skade av det hos oss
Men du kan vel ha noe annet.
Postet 21.11.09 kl 19:04
Planarie fant jeg i mitt kar. Det kommer som regel av overforing.
Det jeg har oppdaget er man kan se dem mer i det man har tatt et vannbytte. De ligger som regel litt under bunnen og spiser døde planter,for etc. Jeg så noen på 1-3 mm i karet mitt da jeg tok et vannbytte. Svart stein gjorde det veldig enkelt å se de grå/hvite tynne markene. Tok 3 sekunder så var en guppy yngel og slukte den i seg. Det var veldig artig å se.
Det jeg har oppdaget er man kan se dem mer i det man har tatt et vannbytte. De ligger som regel litt under bunnen og spiser døde planter,for etc. Jeg så noen på 1-3 mm i karet mitt da jeg tok et vannbytte. Svart stein gjorde det veldig enkelt å se de grå/hvite tynne markene. Tok 3 sekunder så var en guppy yngel og slukte den i seg. Det var veldig artig å se.
Postet 21.11.09 kl 19:42
Postet 21.11.09 kl 20:46
Nematoder
de kan gå på fisk. har selv hatt kardinal tetra som har vert angrepet av disse,. de borrer seg fast i huden, finner etc,.
så vær obs,. se mitt inlegg om den saken
så vær obs,. se mitt inlegg om den saken
Postet 21.11.09 kl 21:36
Postet 21.11.09 kl 22:04
Postet 21.11.09 kl 22:36