Gullfisk i 64l?

Har utrolig lyst på en gullfisk
Akvariet jeg har er 64l og jeg lure på om det er plass nok til en gullfisk i dette akvariet?
har ingen andre fiske arter oppi der. Ønske et vel egentlig å ha en veldig "sosial" fisk med kanskje noen neontetraer


Som du kan lese på denne linken her, egner det seg ikke å ha gullfisk i et 64l akvarie. Gullfisk tåler mye og blir derfor ofte solgt i boller og små akvarier, men i naturen blir dette en veldig stor fisk så den trivest nok best om den får større plass å boltre seg på. En annen sak er også at gullfisker skal ha litt kaldere vann enn andre akvariefisker. Men det ser du ved å lese på linken jeg har lagt ved

Du kan jo søke i fiskebasen på antall liter for eks og se alle fiskene du får opp som kan passe i 64 literen din. Neontetra er en fin og enkel akvariefisk, kardinaltetra er ganske lik men nesten enda penere da hele underkroppen er rød. Disse er stimfisker og trivest helst i stim på ti el fler. I naturen lever di i stimer på flere tusen så en liten stim på ti er ikke mye, men di føler seg nok tryggere i flertall. Les gjerne om denne fisken også i fiskebasen. I denne linken står det veldig mye nyttig om oppstart av akvarie, noe alle burde lese

Lykke til! =)
For meg har du valgt et ikke ideelt nybegynnerakvarium, og dette kommer til syne gjennom at det er lite fisk som er er egnet for så små akvarier. De aller fleste skrevne kilder anbefaler nybegynner akvarier så store som mulig og gjerne rundt 200 liter. Dette er også et akvarium som du har mulighet til å holde noen gullfisk i, eller en stim med neontetra.

Begynn gjerne med å les hvordan starte med akvarium i artikkelsamlingen her.


Jeg er ikke 100% nybegynner... men jeg har altid blitt lært av andre at det er ok å ha gullfisk i boller... jeg har ikke syntes at dette var noe særlig og leste mer om gullfisk på nette også tenke jeg at kanskje en 64l var supert, men siden de blir større så skal jeg ofc ikke ha en gullfisk i 64l min har ikke plass til noe større akvarie på rommet sitter allerede med et akvarie med khulli åler i! men tror jeg flytter kuhli ålene over i 64 litern også kjøper jeg meg en kampfisk til å ha i det andre akvariet^^

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap