Arowanaen min må lære seg å jakte!!

Hei alle sammen!

Jeg vil at Arowanaen min skal lære seg å jakte : )
Men hva kan jeg mate den med som er levende uten at jeg bryter reglene??

Glad for alle gode og positive svar : D

PS: Den er ikke så stor 8cm tenker jeg
Arowanaen din trenger ikke å lære å jakte. Det kan den allerede.

Å bruke levendefisk som for er ikke lovig. Det er dessuten risikabelt fordi den kan bli smittet av sykdommer fra fiskene den skal spise.
Instinktet har den, så den tar nok det den får. Du trenger ikke lære den dette.
Du har Arowanaen i en 54 liter?
Nei, den har jeg flytta til 240literen : ) Men den er jo bare 8cm nå, så det er mere enn nok.
Men den skal oppi 412literen når jeg får solgt fiskene der : )
Levende insekter trigger jaktinstinktet, fluer feks. var en suksess med Oscarene jeg hadde før.
Takker for et godt svar. Ville få den til å jakte for at den skal oppføre seg som en arowana : ) Ville fore den med noe levende, men uten at jeg bryter reglene : )
Arowana på linje med de aller fleste carnivore fisk har et naturlig jakt instinkt. Dette er ikke noe du som akvarist hverken kan fjerne eller trene opp.

Som tidligere sagt er dette definitivt ikke en fisk for det vanlige stueakvarie, og disse fiskene trenger meget store akvarier eller dammer. Disse bør helst være på flere tusen liter.

Det kan se ut som at disse trådene om "monsterfisk" trigger spesielt unge akvarister til å skaffe seg spesielle fisker med spesielle behov, uten nødvendig kompetanse, store nok akvarier eller nødvendig utstyr.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap