Hva synes dere så langt?

Inaktiv bruker
Er fersk i gamet, så jeg hadde satt stor pris på hvis dere har noen innspill til fisker og antall, også innredning som vil passe inn i dette 180 liters akavariet.

)

[External Image]


Etter fiskebasen har du "bare" 1139 arter å velge mellom..

Hvis du klikker på denne listen. Så finner du sikkert noe du liker. Klikker du deg inn på arten finner du info og bilder. Nederst på faktaarkene, står der hvilke vannverdier (Ph, Gh og tmp)hver art krever for best trivsel. Desse verdiene bør vere samsvarende mellom de artene du ønsker. Så kan du spørre videre ut i fra det.

Innredningen bør lager ut i fra kravene fiskene har for trivsel. Noe som er ønskelig, siden fisken vil vise sine beste sider og farge. I tillegg er det beste måten å unngå de mest vanlige sykdomene.

Vil også anbefale deg å google det latinske navnet på fiskene du kunne tenke deg, så vil du fine masse tillegs info., som kan gi deg inspirasjon til innredningen.


Jeg ser litt på innredningen i karet og er det kalksteiner du har der?

etter endret: tenkte bare på GH
Stekt Ørret
Er fersk i gamet, så jeg hadde satt stor pris på hvis dere har noen innspill til fisker og antall, også innredning som vil passe inn i dette 180 liters akavariet.


Er det døde koraller du har brukt i akvariet? Vil ikke de i så fall tulle med vannverdiene dine?
Det er lite gjemmesteder å finne, ganske nakent i karet. Mer planter kanske?
Inaktiv bruker
Ja, det er kalkstener. Jeg spurte han i butikken om det kunne brukes i ferskvann, og han svarte at det var flere som brukte de i ferskvannsakvarium enn saltvann. Og han sa at det tilførte kalk, og det var visst et pluss..............?

Ja tenkte på litt flere planter, eller en STOR en i midten. Siden jeg skal ha det greske temaet, så er det ikke så mye annet som passer inn, utenom søyler og slike ruin-ting, eller hva?

Kanskje noen stener?


Takk for svar....


Hvorvidt det er et pluss å ha noe som pøser ut kalk i vannet, avhenger vel 100% av hva slags fisk man ønsker å holde. Fatter ikke at butikken kan stå der og si noe sånt, når du enda ikke har valgt fisk.

Kalk hever kh, og når kh øker, så øker også ph. Du vil få problemer med å holde fisk som liker surt vann, dersom du har de gjenstandene i karet.
I mine sør-amerikanske oppsett med fisk fra det kontinentet hadde det vært krise med noe som øker kh på den måten. Jeg vil ha ph under 7.

Du burde bestemme deg for fisk før du velger slike pyntegjenstander. Eller ta høyde for at du vil ha høy ph med koraller i vannet, og kun velge fisk som vil ha høy ph. Det betyr at du sikkert må droppe en del arter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap