Akvariums kjelleren og hobbyen

Min glede over hobbyen med akvarium og alle de flotte fiskene som går ann å ha oppi er ustoppelig..
Da meg og mannen min fikk oss hus ble alt mulig..
Den flotte kjelleren var klar til å bare få inn på de flotte juwel akvariums møblene...
Det meste går i Malawi men har alltid ett eller 2 akvarium som eg kan prøve å ha annet i som eg prøver å få til oppdrett på..
Noe av det morsomste med hobbyen må være når det kommer små,det er det morsomste med hele hobbyen, å se de små vokse..

Starter med å legge ut noen bilder av kjelleren...
Skal ta bedre bilder senere...

Mvh Annette
Hei Anette.
Så ut som dere hadde fått det fint der ute på prærien , og jeg mener og dra kjensel på et Juwel kar
Hvordan går det med Diskusen da er dette et avsluttet kapittel ?
Heisann
Det er sant det du sier der ja, Discusene er ett avsluttet kapittel hos meg, i vært fall for nå for eg trengte akvariumma til alle de forskjellige rasene med Malawi..
Eg skal få lagt ut nyere bilder av kjelleren når eg bare får ett bedre kamera,,hehe.
Bildene er fra når vi flyttet inn i slutten av mai, så er blitt litt flere forandringer siden den tiden.
Er kommet inn ett nytt 400 liter og ett til Lido kar..

Fikk inn ett lite nytt kar her i stua i går, ett Fluval Edge akvarium som eg skal ha søte små snegler i,,hihi
Så eg har visst havnet oppi 23 kar nå,,,
Men det er jo bare ett lite kar da, 25 liter,,hehe

Mvh Annette
Dette er det råeste jeg har sett! Skjønner hvorfor du ligger på topp på reg. oppdrett Drømmehus!!
Hihi
Hehe,takk
Eg kommer til å ta bedre bilder med tiden, er bare flotte kar eg har i hele kjelleren og var det som gjør meg til den eg er,,
Eg elsker hobbyen og trur ikke eg går lei med det første,, er heeeele tiden på jakt etter spennende malawi og tar godt vare på de eg har,,,hehe
Takk for komplimanget, utrulig gøy du var på sida mi..

Mvh Annette
20 min fra Stavanger! Hehe ja det viser jo lidt om hvor godt jeg kender til området, for slet ikke at snakke om Stavanger selv lol
Jamen måske vi skulle finde en dag og mødes, vil da være spændende at møde andre med samme interesse
Heisann du
Ja er kjempe morro å møte folk med interesse for dyr og fisk under vannskorpa..
Går i Malawi og Snegler for det meste i min kjeller..
Bare å plinge meg på sms når det skulle passe en dag, når meg på 45206215
Eg pleier å være hjemme fra 14.00 og utover...

Mvh Annette
Gibbiceps
Gibbiceps er en lekker malle..hehe
Her er linken til den...

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3534

Mvh Annette
Takk
Eg skal få lagt ut flere bilder,må bare få orden på karene først,,hehe
Men er en hobby for alle penga,er kun de som stopper meg,,, Ny 400 liter med bakgrunn skal opp i løpet av sommeren..

Mvh Annette
CNC Blondi
Ja er kjempe morro å møte folk med interesse for dyr og fisk under vannskorpa.. Går i Malawi og Snegler for det meste i min kjeller.. Bare å plinge meg på sms når det skulle passe en dag, når meg på 45206215 Eg pleier å være hjemme fra 14.00 og utover... Mvh Annette

Jeg sender dig en sms, bare ikke i denne uge da jeg har min mor på besøg fra Danmark
Hehe
Heeeelt i orden du...
Bare pling meg i neste uke du...
Har haugevis av små gule snegler så eg går nok aldri tom med det første..
Er de 2 andre fargene eg sliter med å holde produksjonen på...

Mvh Annette
Hi Annette,
Er der dage du har tidligere fri?
Mvh
Inge
Hi Annette,
Er der dage du har tidligere fri?
Mvh
Inge
Heisann
Heisann
Eg pleier være hjemme rundt 14.00 kvar dag,men i dag,onsdag, og i morgen,torsdag, har eg det hektisk,men passer kjempefint på fredag..
Er da hjemme fra 13.00..
Du når meg på sms 45206215

Mvh Annette
Heisann!

Jeg ser du har registrert masse oppdrett på Malawi. Jeg og kjæresten min har nylig startet med akvariehobbyen, og har nå to kar med Malawi i. Vi har Melanochromis Auratus, Melanochromis cyaneorhabdos, Saulosi og Elongatus.

Vi har hatt et kull på Auratusene, noe som var veldig morsomt. Disse småtrollene går nå i en yngelboks i en 85liter.

Jeg har nå lyst til å skaffe meg Demasoni, syns de er helt rå. Jeg ser at du har skikkelig peiling på dette her og lurer derfor på hvordan disse er å drette?

Veldig morsomt å følge med på andre som har samme interesse.

Mvh

Martina
Heisann
Heisann du..

Da kan eg starte med ka størrelse har dere på dessen 2 malawi karene og vilke raser har dere gående sammen med vilke?
Har dere Mel.Maingano og Mel. Auratus gående i samme kar for eksempel?

Eg må nesten vite det før eg kan svare på Demasonien...
Der må eg vite størrelse på kar dere vurderer å ha dem i og vilke raser dere vil ha dem sammen med?

Mvh Annette
Takk for svar

Det ene karet er en 250liter hvor det nå går Auratus(3 voksne 11 små) og Maingano (4) og Elongatus(6). pH er her på rundt 8 og gH er på 15. Masse sirkulasjon.

Det andre karret er en 85Liter. Der går det 7 stk Pseulosi + yngelboks med 10 Auratus. Her er pH og gH litt lavere.

Vi har tenkt å få til artskar, så da har vi tenkt til at Mainganoene står i et artskar, og at Demasoniene skal gå sammen med Auratusene i 250literen.
Heisann
Ok,kan da starte med at Maingano og Auratus blander seg så de to bør ikke gå sammen,da vil du mest sannsynlig ende opp med blanding av yngela..

240 liters er bra størrelse for dessen rasene,men selv har eg dem i 400 liter,da de altfor fort begynner å jage og herje i karet,,føler selv de er ganske agressive og anbefaler begge rasene og gå i minst en gruppe på 10 stk,helste mindre hanner enn hunner,slik har eg sett det hos meg..

Dette gjelder også dessverre for pse. Saulosi, pse. Demasoni og pse. elongatus.... Dessen vil blande seg så bør gå i seperate kar..
Demasoni trivest best på gruppe i minimum 15 stk,de er lette å yngle men er sarte i matveien har eg merket,er derfor best å kjøpe yngel og begynne der å fore med det du er vandt med å fore med,,eg holder meg til kun tetra sine granuls produkter og det har absolutt vært positivt hos meg..

Elles så er alle dessen rasene stooore favoritter hos meg,,,, er derfor eg har endt opp med så mangen kar for så mangen av rasene går absolutt ikke sammen med tanke på yngela...
Mangen synest ikke det er spennende med mixer...

Elles så kan eg sei alt i PH fra 7 til 8 er supert hos Malawi,du vil få små uansett her...
Gh måler eg faktisk ikke engang, og når det kommer til god sirkulasjon så er dette absolutt viktig for at malawier skal trivest, ser mine synest det er veldig stas å svømme opp i luftboblene som blir blåst ut av de innvendige pumpene mine...
Masse huler og gjemmeplasser er ett must og fin sand på bonn,har man dette har man absolutt ett topp kar for malawi...

Håper dette har vært til hjelp og håper på tilbake meldinger koss det går,utrulig morro å høre andre drive med rasene..
Eg kan kun fortelle ka og koss eg gjør det...hehe

Mvh Annette
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap