Neon bebops undervannsverden

Min favoritthobby ble til en slitsom jobb - da måtte man få en ny hobby for å få roet ned på fritiden - og vips kom det to akvarier på plass....

Jeg sparer til stoooort kar som kommer når pengene er der, men enn så lenge "øver" jeg på det jeg har... Prøver å gå etter design mer enn store fisker og biotop-fascisme Hvorvidt jeg lykkes eller ikke er noe helt annet

Men så har jeg et problem.... I morgen skal jeg flytte! Riktignok ikke så inmari mange kilometerne, men det er meldt 19 grader minus! Det som overlever flyttingen skal få premie!
Lykke til med flyttingen. Går nok fint hvis du setter varmen på fullt i bilen Har selv flyttet en 240-liter med fisk i minusgrader. Var en lang kjøretur også, men alle overlevde Forresten har du enda 17-literen? Du tilbydde oss den, og vi er fortsatt veldig interessert i å kjøpe den hvis du fortsatt ønsker å selge den.
Dette karet syns jeg var tøft! Og la alt "spire" ut fra den ene delen av karet var uvanlig å gjøre, men veldig virkningsfullt! Hva slags bakgrunn har du? Bakglasset malt sort?
Å, jeg er så dårlig til å sjekke mine tidligere poster for svar! Beklager manglende tilbakemelding! La oss si at interessen har tatt seg opp betraktelig, hehe. Tror jeg beholder den jeg - men ser etter et sørre kar, og da må nok et av de mindre vekk... Hva kunne man fått for et slikt kar? Inkl separat kjøpt varmekolbe og ny fluval1 pumpe/filter.

Av nysjerrighet altså - for nå er det så mange reker og yngel der at jeg ikke har hjerte til å selge
Lisbeth - foreløbig ingen bakgrunn, da akvariet fungerer som "romdeler" på soverommet... Men det ser jo best ut fra den ene av sidene... Det bed spiringen var en ide jeg fikk av aquascapingsider, da jeg trengte en måte å dekke til juwels svarte pumpehjørne på... Og måten en deg aquascapere brukte redmoorrøtter på kunne jo etterlignes på fattigmannsvis ved å bygge opp litt underifra med stein osv...

Etter flyttingen skal jeg prøve å beholde samme oppsettet en stund, da med svart filtbakgrunn.
Da har jeg flyttet etter beste evne! Fiskene er i hus om enn med meeeeget midlertidig plassering... 16 minus!
Nå har jeg tatt alle fiskene og rekene oppi det store karet, og skal på IKEA i dag for å finne et bord til det og et nattbord til mitt nanoakvarium det har jeg forøvrig tømt helt og gleder meg til å gå løs på med nytt mot og ny inspirasjon. Iwagumi anyone?
To timer med arbeid i karet mens fiskene var oppi, men nå ble det enda bedre enn det så ut før flyttingen. Søndag skal nytt nanokar innredes. 7 planter er kjøpt!
Spennende! Gleder meg til å se bilder
Endlers-yngel gis bort Bare å hente i Oslo sentrum.
Skal du på auksjonen i januar? Kunne tenke oss noen da evt.
Ja! Det var en god ide! Gir bort eller bytter. Bare moro.
Kanskje ikke lov å ta med og bytte/gi bort uten å registrere seg osv, men
Vi har kjøpt ting på auksjonen i pausene uten å være registrert. Kjøpt diverse corydoras ol i pausene
Får håpe noen overlever kampfisken min da
Har hatt besøk av tre kompiser, hvorav 2 er akvarister, og laget en 17 liters aquascape etter alle kunstens regler! Moro! Bilder kommer!
Gleder meg til å se bilder
Akkurat nå er vannet MYE grums, men en natt med filter gjør susen!
Fortsatt mye grums i vannet - legger ut skissen - siden akvaforum formelig SKRIKER etter mer info om dette prosjektet

Bunnsubstrat - Tropica Plant Substrate

Mellomlag-substrat - Tetra Plant Complete Substrate (sandete)

Topplag - finkornet Rådasand

Forgrunn - Echinodorus Tellenus (Dvergsverdplante)

Midten - Alternathera Reineckii (Liliacina)

Bakgrunn venstre - Hygrophila Polysperma

Bakgrunn høyre - Rotala Macandra (tror jeg)

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap