Hva passer best i et fluval edge kar?

heisann..
lurer lit på hva fisker som passer best i dette
har tenkt litt på desse og desse.men skulle kansje hatt noe i bunn..denne

er dette for mye eller?
hvordan er det me ph og gh til desse, krasjer dei?

er det noen som har peiling på dette???
Vet ikke hvor mange liter et sånt fluval egde kar er på, men har fått inntrykk av at de er veldig små? Gyppy blir det veldig mange av så et lite kar kan fort bli overfullt.

Jeg ville ikke blandet guppy og neontetra. Guppy vil ha hardere vann enn neontetra. Neontetra og den malla du lenket til kunne passet sammen, men jeg tror du skal ha flaks om du får tak i den malla. Jeg er stadig på utkikk etter små maller fra asia og denne har jeg aldri kommet over...
takk for svaret...fluval edge karet er på 23-24 liter..
hadde tenkt meg noen fisker med mye farger og flotte haler.har du noen forslag??
er heilt ny innen denne hobbyen..
Hvis du søker i basen på fisk som klarer seg på 20L er det ikke mye som dukker opp. men killier kan du ha. Der har du fine farger også. Men håper du får svar fra noen andre. Det er en på forumet som har en tråd gående om nettopp fluval egde, du får søke litt og se om du finner den. Det går også en tråd om fisk som passer i små kar, se om du finner den også
Fluval edge tråden
Legger ved link til overnevnte tråd.
Der kan du lese litt om hvilke fisk vi andre som har samme kar har i Edge'n vår.



Legger ved bilde av Klovnkillihannen min som jeg har i Edge'n min, du kan også se en av Moskito-rasbora'ene jeg har i karet.
thomsen
heisann.. lurer lit på hva fisker som passer best i [URLBLOCK1] har tenkt litt på [URLBLOCK2] og [URLBLOCK3].men skulle kansje hatt noe i bunn..[URLBLOCK4] er dette for mye eller? hvordan er det me ph og gh til desse, krasjer dei?


Fikk du tak i denne mallen? Eller er det noen som vet om slike små maller?
Den mallen, Erethistes maesotensis , tror jeg det er vanskelig å få tak i her til lands. Kan aldri si jeg har sett den eller hørt folk nevne her at de har den.

I Fiskebasen er det en knapp som heter "Finn akvarier med denne fisken" når man står i profilen til en fisk. Trykket på den og det var null personer som har den blant AF's medlemmer. Ingen som har registrert den iallefall da. Det er selvfølgelig ikke alle medlemmene her som gidder eller vil registrere fiskeartene sine, men å sjekke den knappen gir likevel et greit bilde av fiskeforekomsten, synes jeg.

REDIGERT;
nå ser jeg at startinnlegget er snart tre år gammelt Men innlegget mitt var mer et svar til innlegg nr 7, over mitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap