Guppy yngel, hva slags?

Hei

Den ene guppy hunnen min fikk yngel her, slapp en haug, men fanga opp 4 stk. Nå er de vel ca 4 uker begynner farge veldig.

Det jeg lurer på er, hvilken type er dette? aldri sett så mye farger i selve drakten før, jeg har ingen endlers guppy gående med mine vanlige.
Kan hende den har krysset seg i butikk? synes det ser ut som den har fått noe fra den typen guppy.

glitrer veldig i grønt i spesiell vinkel også.
Jeg vet ikke, men må bare si at den var nydelig
Den var kjempe stilig! Mange synes sikkert guppy er en kjedelig og vanlig fisk, men det er dette jeg synes er så spennende med de. finnes så utolig mange fargekombinasjoner, og er like spent hver gang ynglen begynner å få farger. Er alle fire like fargerike?
hei, jo takktakk, synes de er fine selv.

ja alle 4 er slik som dette for øyeblikket. legger ut bilder når de har blitt litt eldre jeg
tipper nok kanskje dette er slik kulturguppy
Godt mulig at det ligger en endlers-mix i slekta, da endlers ofte har et grønnskjær. Dette ser man veldig tydelig på endlers-hoer, noe som (i mine øyne) gjør dem hakket vakrere enn vanlige, grå kultur-hoer


Som sagt, 2 stk var sluppet ut i karet, slapp de 2 siste ut i går kveld.
De er nå ca 3-4cm. meen disse to ble slukt av min blåacara hann på ca 10cm.

Rart, han rører ikke de 2 andre, men disse jaget han som en gal å slukte hele. Trodde de var såpass store at han ikke brydde seg om de.

litt synd men.
Guppy sammen med såpass store ciklider som Blå Acara blir som regel bare dyrt for, det kan nok gå bra ei stund - hannen din er ikke fullvoksen engang og som mange ciklider blir den vanligvis "vassere" med alderen.
hm ja kan godt hende det ikke var så lurt nei.


her er ett bilde av de 2 som den ikke rører, samt ett bilde som viser størrelsen mellom acaran å guppyn som ble spist.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap