Hei, jeg har tatt interessen for akvarium et steg opp fra gullfiskbollen på 30 liter til et 160liters akvarium som jeg kjøpte komplett brukt like før jul.
Det fulgte med 8 fisker og jeg håper det er noen som kan hjelpe meg med å identifisere arten.
Det er 5 stk av bilde nr.1 og de er vel en 10-12cm
I tillegg er det 2.stk av bilde 2 og de er litt lengre. Det er også en "renholder" som suger seg fast på glasset og som er omtrent like lang, brun med lysebrune prikker på og med svær ryggfinne. Den har også 2 "horn" oppå hodet. Klarte ikke å få bilde av den foreløbig.
Jeg fylte akvariet og slapp ut fiskene og alt har fungert fint men for noen dager siden begynte den ene å grave en grop i sanden og den er blitt ganske stor nå (gropa altså. Fisken virker også "tykkere" enn de andre av samme art. Det jeg ser i gropen er en "klump" som er knall rosa og jeg begynte å lure på om det er småfisk på gang. Den svømmer over gropa hele tiden også. Hvis det skulle komme småfisk, vil de da bli spist opp, eller vil de overleve å vokse opp, eller bør man ta dem ut og i et eget akvarium?
Må bare spørre jeg, nybegynner som jeg er