"lokk" på akvariet

Hei! Jeg har heldekkende glass (bortsett fra to små åpne hjørner) som "lokk" på akvariet. I tillegg er det et plastlokk oppå der igjen som er lysarmatur. Kan jeg bare ta vekk glasslokket og kun ha lysarmaturet (dette er også heldkkende)? Blir det vanskeligere å holde jevn temperatur i vannet da?


Heisann, på akvastabil 720 literen min har jeg tatt vekk glasset. Og satt opp lysarmaturen. Det var ikke noe problem å ta vekk glasset hos meg. Har gjordt det samme på Juwel 400 literen min.
Det spørs om armaturet tåler vann..

Har hatt glasset av i 4 år. Men det kan jo være at det ikke tåler vann? Hvilket armatur bruker du?
Lysarmaturet fulgte med akvariet, det står "Wromak" på det.
Jeg har bestilt et utvendig filter, Eheim 2036 Ecoo Pro 300. Jeg trodde kanskje at det ikke kom til å sprute så mye vann fra akvariet. Men armaturet kan vel uansett komme til å få litt vann på seg..
I verste fall så ødelegger jeg armaturet og må kjøpe nytt?
Problemet er ikke sprut, men vanndamp. Dette vil kondensere rundt om kring inni armaturen, noe som er kan ødelegge om den ikke tåler vann/er laget for det.
Filip Sund
Problemet er ikke sprut, men vanndamp. Dette vil kondensere rundt om kring inni armaturen, noe som er kan ødelegge om den ikke tåler vann/er laget for det.


Aha...ja, det kan jo bli et problem. Men nå ser jeg at armatuet har en liten luke som kan tas av og på, og i følge nettsiden til merket "Wromak" så er denne til for å kunne mate fiskene? Da regner jeg med at de mener den tåler vann.. men jeg er fortsatt litt usikker.
Alle heldekkende armatur skal vel tåle vann(damp) vel?

Jeg har ikke dekkglass på noen av mine kar. Alle har heldekkende armatur.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap