Kampfisken :(
i 64 liter har jeg 2kampfisk hunner og 10 venusfisker. Kampfiskene har altid svømt sammen og kommer til glasset når jeg ser på dem og venusfiskene svømmer rundt. Men da jeg kom hjem fra skolen var merka jeg at den ene kampfisken var vekk, så i kokosnøtta, under rota og inni plantene men fant den ikke. Så så jeg en blå klump ved siden av pumpa helt inni hjørnet. Trodde først den satt fast så jeg skrudde av pumpa og tok den forsiktig vekk, men den satt ikke fast den, så ut som om den sov på bare. Og den var blitt feit! Dobbelt så stor, trudde først den var gravid(?) men det er jo bare venusfisker som kan være gutten da, det funker vel ikke.
Hvis jeg er nær den med håven så svømmer den litt rundt og inn i hjørnet.
Kan det være forstoppelse ellerno, jeg er nybegynner.
I forje uke var jeg å sjekka vannet i dyrebutikken med noen sånne dråper. De var helt fine, fortsett fra at vannet var bløtt eller for vått ellerno? Da skulle jeg putte i litt salt når jeg bytta vann så ble det bedre etterhvert, fikk med noen sånn saltkuler og skulle putte i to. riktig?
Plis ikke si at jeg må avlive fisken min, for jeg klarer det virkelig ikke.
Hvis jeg er nær den med håven så svømmer den litt rundt og inn i hjørnet.
Kan det være forstoppelse ellerno, jeg er nybegynner.
I forje uke var jeg å sjekka vannet i dyrebutikken med noen sånne dråper. De var helt fine, fortsett fra at vannet var bløtt eller for vått ellerno? Da skulle jeg putte i litt salt når jeg bytta vann så ble det bedre etterhvert, fikk med noen sånn saltkuler og skulle putte i to. riktig?
Plis ikke si at jeg må avlive fisken min, for jeg klarer det virkelig ikke.
Postet 22.01.10 kl 23:00
Endret: 22.01.10 kl 23:04
Salt!!
du skal aldri bruke vanlig salt!! for ferskvanns fisk til å gjøre vannet hardere. det er ikke saltvannsfisk vi holder,muligens brakkvansfisk liker vanlig havsalt. uansett
det finnes GH/TH + til å gjøre vannet hardere og PH/kh + for å øke karbonhardheten.