Lenes akvarier.. (side 3)

for noen flotte kampfiskfrøkner!
Elefantfisken så rimelig merkelig ut.. Måtte søke den opp å lese litt Ble så fasinert..
Ha ha! Flirer høyt! Den elefantfisken ser ut som Pinocchio jo!
For en tøffing! Kjempeartig fisk. Liker sånne fisk som ser litt snodige ut.
Søte reka!
[External Image]

Tatt på fersken! se hva Ruffse(kampfisk) har gjort, tatt på seg farsrollen med en gang sjansen byr seg ... han går midlertidig i 180 literen nå så han får litt av et styr og passe på... har flere ivrige eggtyver der ja.
[External Image]
Fine bilder og kjekk tråd, artig å lese om fiskene dine. Elefantfisken var festlig, må lese om den jeg også. Gratulerer med huskjøp!

Mvh. Aina.
jeg sitter og tenker på en liten fisk jeg så hos dyrebutikken forgie uke... den kom imot meg og blunket så fint med sine store trillrunde røde øyne! Den har stått lenge i dyrebutikken nå, og ser den vokser litt fra gang til gang. Meeen jeg har ikke plass! eller lage plass kan jeg altids gjøre. Men da må jeg kjøpe enda et akvarie og alt av utstyr osv.. og sidne vi trenger både nytt kjøleskap, miro, ovn og oppvaskmaskin til nyhuset er det kansje en smule fornuftig og ikke bruke noe mer penger på fisk og utsyr denne mnd eller neste... og kansje mnd deretter også! væææ jeg kjenner litt apstinenser allerde! hehe...
Så hvis noen vil donere meg et 60 + liters kar tar jeg gjerne imot :P

Ellers har jo sommerfuglciklidene frittsvømmende yngel igjen! veldig spent hvordan det skal gå denne gangen.. sist gang ble vel yngelen nesten en uke gammel før dem forsvant. Jeg skal fra nå av ta små hippige vannbytter isteden for et ukentlig. Dem spiser godt også, satte ny mikroorm kultur i går, det var på tide da den gamle var blitt en smule bløøt allerde. Jeg tror jeg må teste ut havregryn i steden for babygrøten, den blir så vannete fort.
Ååå så søt den var! Nydelig liten sak. Kulefisk det der?
Men det er klart, er man på flyttefot så er det andre ting som må kjøpes først. Du får ønske deg en 60 liter i bursdagsgave.

Hadde vært artig om sommerfuglynglene kunne vokse opp denne gangen, tenk å se masse sånne små fargeklatter.. hadde vært kjempegøy.
sommefugl yngelen er igjen borte jeg mistenker ikke forelderene denne gang da de passet meget godt på dem. Første dagene etter de ble frittsvømmende så var dem veldig aktive.. svermet godt i en liten egen yngel sky, etter hver som dagene går hang de mer og mer med hodet.. og til slutt lå dem mest bare langs bunnen? hm..

Ellers er det ingen tvil om at kampfisk er en gutt *ler* han fikk besøk av en av CT hunnen mine her en dag, par timer etterpå var det laget stoort skumrede og egg lagt. Nå passer han på små yngel :P
Han er betraktelig mørkere nå enn bildene tatt i en av de andre trådene her. for en forskjell!.. han forandrer farge etter humør da, blir veldig mørk når han skal se skummel ut, han er mer lilla i fargen enn blå som på bilde tatt med blitz, så MYE MYE mer spesiell i virkeligheten syntes jeg enn hva bildene viser .. ellers har han fått navnet Jølle , guttungen min på 4 år som har gitt han navn

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Min aller første "gravide" reke! De har vokst fort disse søte små


[External Image]

Kjempe fine bilder i tråden din.
Blir å følge med fremover.

Espen
Takk

Se hva jeg oppdaget da jeg åpnet lokket til 180l, denne tror jeg skal bare la henge der den er... inntil videre iallefall spent om jeg får noen søte små epler av denne
[External Image]


sommerfuglcikilde karet, ganske gjengrodd, mørkt og med aaalt for mye flyteplanter, men virker som dem trives i sitt mørke hjem.
[External Image]
Kampfisk yngel vokser fort jo! jeg reddet 2 stk fra og bli spist av pappan sin for rundt 2 uker siden sånn ca...og allerde nå begynner dem og se ut som små fisk med søte halefinnene sine Jeg hadde heller ikke forhåpninger om dem skulle vokse opp, da jeg ikke har det beste yngle utstyret liggene.. Har dem i en 3 liters boks med flyteplanter og Catappa bladbit.. Uten verken filter eller luftpumpe. Men skifter ca 80% av vannet( enten springvann som har ligget over natten eller jeg tar fra 180l) hver til annen hver dag og forer med microorm. Bruker da og "støvsuge" bunnen under vannskifte da sneglene som kryper i samme boks bæsjer en del, mon tro om pestsneglene griser mindre enn de rosa posthornene..

Er mine første yngel dette så er jo litt stas! Men lurer om jeg ikke burde ordnet litt bedre forhold til dem enn dette.. ordne til et ynglekar med filter. Har jo enda et kull med kampfiskyngel på gang, men siden dem går i samme akvarie som pappan spørs det om så mange ovelever, har plukket ut en av de små og har samme med disse som er eldre.. har tenkt og ta og plukke ut noen til.

Pusen vår Truls bare elsker og ligge og varme seg oppå 180 literen.

[External Image]
Søteste øksefiskene Kjøpte 5 stk av disse i desember, utrolig morsomme fisk! og veldig matglade!! Håper og få bygget på stimen etterhvert :nikke:

En liten videosnutt.. Veldig mye strøm i vannet der nå, har drevet og tappet vann fra karet og snudd utblåse litt..

<embed src="http://www.youtube.com/v/o2lre8qpciw&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Copella nattereri

Er dette 2 hanner som krangler om reviert eller lek mon tro?

<embed src="http://www.youtube.com/v/-EqqqchZDCs&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Det har skjedd en forandring hos sommerfuglene mine, hunnen ser blekere ut og virker sky.. Jeg funderer på om jeg bør flytte henne ut av karet der hannen går, i tilfelle det er han som jager henne en del nå. Ser han fremme hele tiden mens hunnen gjemmer seg. Ved foring kommer hun frem men stikker så snart hun ser hannen.. Hun virker ellers frisk og rask. Men har bare 180 literen og flytte henne til.. vet ikke helt hvordan hun ville ragere på det. De skal jo være litt sarte disse, så litt redd for og stresse dem unødvending, men akkurat nå virker det jo som hannen stresser henne, så vet i grunn ikke hva som er det beste da. Det virker som hannen er klar for lek, men er ikke så lenge siden hun hadde yngel, så kan hende hun ikke er klar enda.. så derfor trekker hun seg godt unna han. De går alene i 60 literen nå, kansje det skaper litt utrygghet uten andre fisk der?

Er ikke så mange valg enn og putte noen av neontetra oppi til dem, da dem blir så hissige ved lek.. Copella nattereri mine hadde nok trived i dette karet da vannet er holdes ganske så bløtt og mye dunkel belysning av flyteplanter. Meeen vet ikke om jeg tør ta noen sjanse på det...
Søren altså, enda en tråd jeg må følge med på! Masse flotte bilder du har lagt ut og flotte fisk du har Likte veldig godt de copellaene!
Takk for trøsteklemmen, Lene. Godjente du.
ADVARSEL! Hele gulerøtter kan være farlige for ivrige fisk!
I sted kikket jeg inn på siden av akvariet, og oppdaget plutselig inni plantene en litt merkelig utseendeaktig fisk! Ved nærmere øyesyn oppdaget jeg det var en av mine mindre Ancistrus hunner som satt fast inni en gulerot! Sneglene og fiskene har spist seg tvers gjennom gulroten så den var blitt helt hul ,og inni her måtte selvsagt Ancistrus damen stikke nesen inn, hun hadde den over hele hode og kroppen, og klarte selvsagt ikke svømme eller bevege seg noe særlig, fikk fanget henne opp med hoven og fikk satt henne fri fra den orangsje tvangstrøyen. Heldigvis oppdaget jeg det med en gang!

Fikk også hjem i dag en fantastisk flott og stor Ancistrus triradiatus hann, nydelig fisk! bilder kommer senere
Fine kampfisk damen !

Denne har guttungen gitt navnet Måne..

[External Image]
[External Image]
Oi denne bloggen er en smule forsømt!
Huskjøpt satte visst en liten en liten pause i hele hobbyen.. Men nå er jeg i gang igjen da, har har hatt 2 akvarier gående hele tiden da.
Men kjenner nå som høsten/vinteren nærmer seg trenger man noe og styre med, så da er det på tide og blåse liv i denne fantastiske hobbyen igjen

Kort status har jeg 180 l, en 60 l og netopp hentet ned min lille 19 liter fra loftet til reker og yngel.. Planen var enda en 60 liter til levendefødene, men jeg klarte og ramle ned loftstigen med toppglass platen i hånden :-/ ble litt dype kutt i finger og hand, så akvariet havnet på loftet igjen inntil videre, kan ikke rote med hendene for mye i akvarievann før sting tas


Ellers ser det litt stusselig ut i 180l, den blir nå bebodd av 10-11 guldbarber, 2 perlegurami, en kampfisk dame.. og noe mer.. SKal kjøpe inn noe ny sand, og mer planter og kansje noen røtter. litt usikker om jeg ikke bytter ut barbene også, men de har vært fine og ha , de lager liv og røre og er fargerike I tilegg funker de helt fint sammen med perlene, de rører dem ikke og er i grunn rolige til barber og være

Legger oss noen bilder av butikk guppyen som bor i 60L.. De er nå flotte selv om de er helt vanlige
Min datter på snart 4 bare elsker alt som er rosa! Så da er jeg i gang med og skaffe rosa til henne i kjøkken akvariet som er mest hennes Har lovet henne et lite reke/snegle akvarie hun kan ha på rommet sitt etterhvert.. helst skal det være rosa det også syntes hun :P ( lurer når denne prinsesse/rosa perioden går over?)

Så nå er de første rosa innbyggerene flyttet inn, rosa posthorn snegler fra Heidi. Kjempe godt pakket var dem, og fikk dem i posten dagen etter jeg bestilte dem! Flotte små skapninger! Datter var henrykt av glede og bruke lang til og passe på dem fikk en grei og myk start etter reisen i posten.



[External Image]


En liten Guppy hann er nyskjerrig..
[External Image]

Fine sandsnegler fikk med vi også
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap