My aqua diary. (side 8)

Inge; Jeg har ikke lett for å sove nei, så det ender ofte med at jeg tar frem mobilen og leser både her på AF og på andre sider også.

Min sønn er tilbake, jippi! Jeg savnet han masse, men han har hatt det helt topp i Usa, og har lært veldig mye. Det er jo også en god erfaring å ta med seg. Men er likevel glad han er tilbake. Det eneste han klaget på var maten.. ler. Alt for mye fett og junk-food både til frokost og middag.
Ellers har han hatt det topp. De avslutta turen med besøk på Usa's største kjøpesenter 'Mall of America' i Minneapolis, og det hadde vært topp også. Ikke ofte man ser berg-og-dal-bane inne på et kjøpesenter! Ikke her hverftfall.. ler.
Han har hatt et meget positivt opphold i Usa, og jeg er så glad for at han fikk være med på denne turen.

Her er en link til et lite videoklipp av amerika-fareren.
Ååååååååååååååååååååå! Det er noen som har det. Sukk, drømme drømme.... Det er i allefall kjempefint at han har hatt det fint og kom trygt hjem igjen....
Jeg er heller ikke med blandt den der 'noen som har det', så du er hvertfall ikke alene, Merete.. ler
wow det er vel nok en utrolig god video han der har fået sat sammen!
Ser ud til at det har været en fantastisk tur.
Ja ja ude godt, hjemme bedst.
Inge; Takk for det. Det er jeg selv som har satt videoen sammen for min sønn. Det var første gang jeg gjorde sånt, derfor ble ikke alt like bra, men øvelse gjør mester!
LOL Godt å høre Marianne! Det var en kul video.
Den var da helt vild go´altså!!
Ja jeg troede at jeg var go til det her med computeren, men jeg kan da efterhånden se at jeg ikke kan finde ud af ret mange ting mere, selv min 11 årige datter overhaler mig indenom, hun kan nemlig sådan noget med powerpoint osv, det lærer de jo allerede i skolen. ja ja det er kun godt nok, men åhh hvor får det mig til at føle mig gammel hehe
Hmmprff! Jeg føler meg særdeles gammel jeg også noen ganger. Når min sønn ser rart på meg fordi jeg ikke kan ditt eller datt.. da føler jeg meg riktig fossil! Mumie!
Men altså, hadde vi hatt tilgang til computer og det samme da vi var like unge som dem, så hadde jo også vi kunnet like mye. Men vi henger da med uansett.. ler
..henger fortsatt med, men nu er det natta! :-P
Sirra
..henger fortsatt med, men nu er det natta! :-P


Aahh skulle alligevel have kigget herind inat så, var lige oppe og få lidt at drikke, men modstod trangen til at sætte mig ved computeren.

Ja man føler sig nogengange som metusalem når man ser hvad de unge kan idag, og så siger folk; Man er kun så gammel som man føler sig!!! 40 er de nye unge!
Ja jeg ved ikke hvor de bor henne, men her hos mig kan jeg altså godt se at jeg ikke er ung længere, både på krop og sjæl og ting jeg ikke aner noget som helst om.
Det er også ok, slet ikke dårligt ment, men jeg gider bare ikke lege "ung" og da slet ikke de dage hvor jeg føler mig rigtig oldnordisk GAMMEL!

Åh ja og så den med at man sidder en flok kvinder og én af dem siger; Åh nej altså, jeg glæder mig ikke til næste år hvor jeg bliver rigtig gammel!!!
Jamen hva mener du?
Jeg fylder 30 og det er bare SÅ gammelt!!! og når man så fylder 40, ja så er livet jo forbi!!!
Så er det jeg spørger; Hvad er man så når man er OVER 40?? Død?

hehehe jaja nogen gange glemmer man at tænke. hehehe
Hehe Inge, er jo derfor jeg sier at jeg er fossil, nettopp fordi jeg er over 40!

Er mest ungene som får meg til å føle meg litt gammel, når jeg ser på dem mener jeg.. og ser hvor 'gamle' de er blitt! ler. Jeg synes ikke det er så lenge siden de var små, og nu er plutselig èn 19 og den andre snart 23! HVOR er tiden gått?!
Jaja, er vel dèt som kalles livet.. hmmprff!
Legger ut to bilder av Sebra-eplesnegle-babyer.
Det begynner å bli en del av dem i akvariet nu, de formerer seg godt.
Og disse små er jo bare sååå nusselige!


Bilde 1 og 2; Sebra-babyer.. så søøøte!
Bilde 3; vanlige eplesnegler.. ligger i en haug.


[External Image]

[External Image]

[External Image]
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåå! Du? Hvis du får formange så kan jeg godt kjøpe noen av deg altså. Hint hint... hehehehe. nydelige bilder.
Plussmedlem
Fine snegler du har der, altså!
Merete; ikke noe problem det altså!
Bare minn meg på det når det blir varmere i været. Litt for kaldt nu til sending, fikk selv daue snegler i posten i går, ikke gøy i det hele tatt.
Men rop ut og minn meg på det når det blir mildere, hvis du fortsatt da er intr.

Sebraeplene er søte. Og de blir bittelitt mindre enn vanlige eplesnegler.. fin størrelse det.
Jau, det e berre lækkert det. LOL Latterkrampe. Det høres veldig bra ut det. Det hørtes ikke bra ut at du hadde fått døde snegler i posten da. Jo, skal si ifra jeg vet du...
Har i månedsvis lest og lekt med tanken om et lite brakkvannsakvarie, men det har liksom kun blitt med tanken.

Så kom sønnen min plutselig hjem og sa at nå hadde de fått inn noen få Slamkrypere på dyrebutikken, og da ble det fart i sakene!

Så siste tida har jeg brukt til å innrede et lite 60-liters akvarie, gjort om fra ferskvann til brakkvann.
Saltinnholdet tar jeg ganske forsiktig, for at ikke filterbakteriene skal bli ødelagte.
Slamkrypere er amfibiske fisker, de er både på land og i vann. Så her måtte det landdel til, i tillegg til vanndelen.

Fredagen flyttet lille Bob-Kåre inn. En søt liten skapning!
Jeg er allerede stormforelsket! ..ler.

Må legge til at 60 liter er i minste laget for en slamkryper, men duger den første tida.
Senere blir det satt opp et større brakkvannsakvarie, som er såpass stort at det kan være andre fisk i vanndelen utenom slamkryperen.



[External Image]
Noen flere bilder av brakkvannsakvariet og slamkryperen Bob-Kåre!


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap