Rattusscaping - hvordan (mis) bruke redmoorrøtter

Hva kan man gjøre med redmoorrøtter som man ikke bruker i akvariet?

Hvorfor ikke la andre kjæledegger få glede av røttene?

Peggy og Pandora ble i alle fall fornøyde :o)
Perfekt gjenbruk av røttene! Rotter er kule, hadde flere rotter når jeg var ung. Kjenner et lite savn her nå
Rotter er morsomme dyr, skjønner godt at du savner disse dyra Lisbeth :o)

Tanken slo meg at når jeg prøver å lage et naturlig undervannslandskap til fiskene, så måtte jeg prøve å lage litt naturlig innreding til rottene også. Har hatt tau, stiger og plastrør før jeg satt inn røttene.

Våre to marsvin-gutter har også fått en redmoor-rot i ute-arealet sitt De piler rundt den, gnager litt på den og bruker den som "landemerke", hehe

Hehe
jort har gjit en til pinedyre så den kan klatre på
Nok en rattusscaping :o)
Hvordan fiffe opp en kjedelig Billy bokhylle fra IKEA:

1 stk billy bokhylle med en cd innsats
1 stk drill med hullborr
2 stk rotter

Volià, en mye morsommere bokhylle :o)
cara79
Volià, en mye morsommere bokhylle :o)

Bor de der?
Nei, de bor i buret som såvidt kan sees på bildet. Buret står oppå en kommode ved siden av bokhylla, og rottene kommer inn i bokhylla igjennom et hull i sideveggen og inn bak CDinnsatsen. Buret står stort sett åpent når jeg er hjemme, og de er ofte og løper i bokhylla, så den falt tydeligvis i smak :o)

Vurderer å innrede rommene i rottehylla med dukkehusmøbler, men rottene kommer sikkert bare til å spise de opp...
Så lurt, de koser seg tydeligvis i hylla

Når jeg hadde rotter hadde jeg så lyst å legge gjennomsiktige rør fra inngangsdøra og rundt i leiligheta. Sånn at rottene kunne løpe gjennom og ha det kult, komme og møte meg i døra hehe. Men tror det ville blitt mye å holde rent. Hannrottene legger jo igjen urinstriper over alt og jeg likte hannrottene best.

Jeg kunne tenkt meg å prøvd sånne rør til fisk også, men er nok praktisk umulig å gjennomføre :P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap