Brune planter

mine planter begynner å bli brune i tuppene. hva kommer dette av, hva kan jeg gjøre?
skorpiuz
mine planter begynner å bli brune i tuppene. hva kommer dette av, hva kan jeg gjøre?

Hei
Hva/hvem har du i akvariet da?
Algeetere skulle vel fikse disse brunalgene, tenker jeg
akvariet står tomt uten om noen planter. driver å kjører det inn. ser ut som om at dem visner.
skorpiuz, det er greit for de som skal svare deg å vite hvilke planter du har i karet (hva de heter), hvor mange lystimer du har i karet, hvor lenge karet har stått, om du bytter vann og i så fall hvor ofte, og sist men ikke minst er det kanskje aller best med noen bilder av plantene, slik at de som kan akvarieplanter lettere kan stille diagnose. Bilder hjelper også om du ikke vet navnet på plantene.

Det er stor forskjell i kravene plantene har til stell og omtanke. Noen planter er hurtigvoksende, lette å få til for selv slike som meg og uten større krav til verden enn litt næring og lys. Noen planter er for de avanserte, hvor du må vite en drøss om lys og næringsstoffer og CO2 - se for eksempel denne artikkelen, så forstår du kanskje hva jeg mener.

Det er også en del butikker som selger vanlige stueplanter som akvarieplanter. Disse stueplantene har en tendens til å få det for seg at de skal råtne på rot, om de står under vann hele tiden.

Mulighetene er mange, så du må peile oss bedre inn før noen vel vet helt hva de skal svare.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap