Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 47)

Usj her sitter alle og forteller om det flotte karret jeg ikke faar sett fordi jeg sitter paa internett cafe som ikke har det den trenger for aa vise bildene. :/

Tester kamera på min nye mobil. Bortsett fra at det ikke går an å zoome eller sette den på et stativ, er filmkvaliteten jammen meg bra! Samsung Galaxy S II

Ser man med full skjerm ser man at mobilfilmen er skarpere enn den som er filmet med mitt kamera

Filmet med mobil:

<embed src="http://www.youtube.com/v/QwKUEyDSSro?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Filmet med kamera:

<embed src="http://www.youtube.com/v/978Tk-ZqUl8?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Liten ungfisk filmet i en mørk krok bakerst i karet, med mobilkamera:

<embed src="http://www.youtube.com/v/5geLbclFg54?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Overraskende bra mobilvideokamera, ja!
Bra kvalitet ja, og jeg får mer og mer lyst på noen sånne lakriser også!
Fine filmer, Lisbeth. Det er ikke rart de kaller denne for tidenes mobil, den er helt rå!

Du kan zoome mens du filmer; enten ved å sette pekefinger og tommel på skjermen og dra sammen/ut. Eller du trykker på volumknappen og da vises en søyle på skjermen som du kan regulere.

Kvaliteten er fantastisk både på film og bilder. Jeg bruker snart ikke lenger mitt speilreflekskamera når jeg tar bilder, men nå tar jeg mest bilder ute
Janne
Fine filmer, Lisbeth. Det er ikke rart de kaller denne for tidenes mobil, den er helt rå! :)


Ja det er den! Jeg er litt i ekstase over å ha en sånn god mobil. Har alltid bare tatt 1 kroners når jeg må fornye abbonement. Og det har alltid vært møkkamobiler..

Janne
Du kan zoome mens du filmer; enten ved å sette pekefinger og tommel på skjermen og dra sammen/ut. Eller du trykker på volumknappen og da vises en søyle på skjermen som du kan regulere.


Ahh, takk! Jeg har bare prøvd å sette fingern på skjermen, siden det er sånn man zoomer når man skal ta bilde.

Nå mangler jeg bare å finne en løsning på hvordan jeg kan få festa den til et stativ. Er så skjelven, bør absolutt bruke stativ når jeg filmer

Paludarium plastic fantastic

Joda, selv jeg med total allergi mot plastplanter syns dette tok seg ganske bra ut. Men det MÅ da være kjedelig i det lange løp, å ikke få gleden av å se plantene vokse og gro?! Veldig smart bruk av rota, til foss/elv

<embed src="http://www.youtube.com/v/hPhf3jzS73g?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Kjempefint, men veldig enig med deg i at det hadde vær myyye bedre med levende planter
Det var ikke lite nydelig da!Så faktisk ut som ekte planter først,men når jeg ser mer fra videoen så ser man at det er plast.Men hadde jo vært perfekt og ha ett slikt oppsett i stua,bare med ekte planter,da kunne man ha en kombinert innvendig hage og dam/akvarium,he,he. Det er lov og drømme.
Plussmedlem
Det var jo fint, men... det er noe feil når det ikke er levende planter, altså!
Sitter og mimrer litt på julekvelden -gamledama

Og hører på musikk som jeg da (15 år siden ca......) syns hørtes bra ut -og det er da fortsatt noe som gjør at hårene reiser seg av denne musikken fortsatt!

<embed src="http://www.youtube.com/v/r6VrlP8Ak5Y?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>


Og denne

<embed src="http://www.youtube.com/v/Jd7BNce3cqc?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>


Jada, jeg var visst ung jeg også ;P
Godt nyttår! Nå er kokosnøtthulene dine ferdige. De ble veldig søte egentlig!
Derfor skal cory ha sand istedet for grus. Kommer til å savne disse småtassene når de flytter..

<embed src="http://www.youtube.com/v/O29neEde9yI?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Plussmedlem
Arcuatus er en nydelig Corydoras! Skjønner godt at det blir vemodig å kvitte deg med disse og sjokoladeguramiene dine!
Et par dårlige bilder av mine nye favoritter: Dario dario

Dette er skikkelig små kule fisker. Når jeg driver med vannbytte er de etter meg hele tiden. Er et lite kunststykke å unngå at de havner i slangen, så nyskjerrig som de er!

Kjøpte det jeg trodde var 4 hunner og en hann, haha, men det var det jo selvfølgelig ikke. En døde, og det ser ut som det nå er 2 hunner og 2 hanner, men det kan like godt være 2 underdanige hanner, de jeg tror er hunner... har lyst på med lommelykt (som jeg ble tipset om) og jeg kan faktisk ikke se farge, bare disse grå stripene.

De kjegler mye mindre med hverandre enn jeg trodde de skulle, altså de kjegler, og de røde hannene setter hverandre og de fargeløse på plass, men ingen biting eller skading. Karet har mange avbrekkinger i karet, i form av røtter, mose og mange huler. Dette er jo viktig med fisk som dette.

[External Image][External Image]
Ja, jeg må si at Dario dario er en av de morsomste fiskene jeg har hatt. Veldig nysgjerrige og uredde. Måtte alltid holde tommelen klar på slangen ved vannbytte. En gang så svømte en av mine inn i slangen før jeg hadde rukket å sett i gang vannstrømmen. Var visst veldig spennende

Skikkelige rovfisker dette tross sin lille størrelse. Har dine jaktet sandsnegler? Det gjorde mine, men bare de aller minste av sneglene. Høres ut som de trives hos deg ihvertfall. Mine to hanner delte opp karet i to adskilte revir og nåde den som kom på feil side. Han ble kjeppjaget. Møttes de i midten derimot så brysket de seg bare og viste fram finnene i all sin prakt. Veldig morsomt å se på.
Har ikke lagt merke til at de har tatt snegler, men i dette karet har det hele tiden vært en overlevende koloni med ferskvannstanglopper. Fikk alltid flere i bøtta når jeg byttet vann. Etter at disse rakkerne flyttet inn er det aldri noen i bøtta lengre, så de er utryddet. Heldigvis har jeg flere tanglopper å gi dem Liker de å jakte, skal de få lov til det!
Driver og medisinerer med esha 2000 for tiden, i 450 litern. Er et par sjokolader som har slitt med litt grått belegg/sopp. Jeg ser at det hjelper, men de blir ikke helt bra. Jeg har etter bruksanvisninga forlenget medisineringa på havl dose daglig, en uke lengre enn den normale 3 dagerskuren, men vet ikke hvor lenge jeg skal tørre å fortsette.

Det som var dumt var at jeg begynte med ei flaske som hadde vært åpnet for et par år siden (men holdbar til 2014) Første dagen skal man bruke full dose, de neste halv dose. Men jeg merker at med ny uåpna flaske blir vannet mye grønnere med den halve dosen, enn det ble med dobbel dose første dagen med den åpna flaska... Så da har jeg vel ikke fått kickstartet kuren som jeg skulle. Den åpna flaska var det sikkert ikke noen virkestoffer igjen i...

Så da lurer jeg på om jeg skal bytte vann nå, og se an fiskene et par dager og hvis nødvendig begynne kuren helt på nytt, med fersk medisin. Lurer også på om jeg da skal kjøre både esha 2000 og exit.

Det er så sjelden jeg bruker medisin, så føler meg pittelitt på tynn is her nå. Tar gjerne i mot råd
Det beste er å kjøre begge sammen da de samarbeider.
Dessuten har jo gh i karret noe å gjøre ang antall dråper du skal bruke, GH under 4 = dobbel dose.
Men det vet du jo sikkert.

Ellers kan det hjelpe å ha lyset av under medisinering, slik at fiskene roer seg og medisinen virker bedre av en grunn. Flere bakterier, sopp og slikt er jo lysavhengige.

Driver selv og medsinerer i mammas sitt akvarie, ser også at det ikke virker helt som det skal og kjører derfor lengre dose.
(Hvitprikk)
Bruker begge to for sikkerhets skyld.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap