Mariannes bettaer og killier ++ c",) (side 18)

Heidi Ingdal
Bilder? er det ikke godt at hannen er så snille med hoene? Man slapper mye bedre av når man vet at de er sammen og ikke blir flerret istykker. Jeg oppdaget noe rart en kveld og det er at i det karet hvor det nå går bare hoer så har jeg Marisa snegler som har lagt egg. De legger de under vann og Hoene stjeler de fra klasen og gjemmer de for seg selv. De sliter de løs og tror sikkert at det er sine egne egg....Helt rart å se på de. De ligger under Marisa eggene og passer på de. He he


Hehe, så artig

Jeg har ikke vært noe flink til å ta bilder, skal prøve å få tatt noen senere i dag.
De er ikke enkle å ta bilder av, og de bildene jeg fikk tatt ble veldig kornete. Må være en innstilling på kameraet som ikke var riktig...

Men bildet viser hvertfall den veldig tydelige fargeforskjellen mellom to av kampfiskyngelen
Jeg har mistet den pene HMPK-hannen min, som er far til yngelen i bildet over Vet ikke hva som skjedde, ble plutselig syk. HM-hunnen han bodde sammen med døde plutselig noen dager før han, så muligens var det noe sykdom på gang. Men hadde jo ikke introdusert noe nytt på evigheter...

Har fremdeles den andre HMPK-hannen, som er bror til den jeg mistet, men han viser null interesse i lek. Han bare jager hunnen og bygger ikke skumrede, og denne hunnen hopper ut av beholderen sin i løpet av få minutter hver gang, så det er ikke trygt å sette henne inn hos hannen.

Men yngelen ser ut til å trives helt fint. Er imidlertid ikke fornøyd med veksten, de vokser utrolig sakte, faktisk kan jeg ikke se nevneverdig forskjell på dem nå og bildet jeg la ut for 3 uker siden. Det kan da ikke være normalt? De fores med mikroorm hver dag, og de har 60 liter å boltre seg på, med planter og filter. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få raskere vekst?

Sissimor
Søte ;D


Vet
Er snart ferdig med hundetrenerkurset mitt, har de siste oppgavene i januar Er i ferd med å starte eget firma, har registrert firmanavn og jobber med websiden

En av oppgavene er "Train dogs for basic assistance roles", hvor jeg må velge en oppgave fra en liste og trene en hund til å utføre denne. Jeg har valgt en oppgave som lyder slik:

Pick up an item and put in push pedal bin

Dog must begin at least 1 metre away in control position (sit, drop or stand) and on command, pick up item, go to bin, press pedal (to open bin) and place item inside.


Et av problemene vi har hatt er at Obi åpner lokket med snuten istedenfor foten, men han er jo flink da

http://www.youtube.com/watch?v=cWutm-WL1oA
Å så flink og for en nydelig hund
Åh, så søt han er! Virkelig nyttig trening det der ;D
Jeg fikk bare blank side, ser ikke videoen, jeg...?
En artig liten hund, Marianne Den virket ivrig og fornøyd med å løse oppgavene.
Det var jammen en smart liten hund Kan virkelig se han tenker og prøver finne ut hvordan han skal løse oppgaven
Det vakke helt enkelt med lokket som gikk opp etter ballen ble sluppet. ;D
Ja, han er så flink atte

Han er en utrolig smart hund, finner på mye rart og lærer nye ting utrolig raskt. Kan ikke forestille meg å ikke ha en terrier i hus
Mvjnz
Et av problemene vi har hatt er at Obi åpner lokket med snuten istedenfor foten, men han er jo flink da:) [URLBLOCK1]


Næ så flink! Komisk å se på slutten at han sliter litt med å få ballen inn under lokket hehe. Jeg har nå lagt inn abonnement på kanalen din, så jeg kan følge med på opplæringa
Kanskje dette hadde vært noe for meg, å drive med hundetrening -men da må man jo ha hund...

Forresten hva slags egen bisniss skal du starte, trening av servicehunder?
(jeg har visst ikke vært innom tråden din på en stund)

Og fantastisk flott hund det der. Jeg er jo skikkelig svak for terriere
Det var skikkelig artig å se han virkelig tenke og finne utav det med lokket Og veldig heldig at jeg filmet akkurat den treningsøkten

Trening av servicehunder eller sporhunder er drømmen, og det er det jeg håper på gjøre etter hvert, men foreløpig blir det bare lydighetstrening og private konsultasjoner for fiksing av problemadferd.

Her er en video fra en av de første dagene vi jobbet med dette, er artig å se hvor mye flinkere han er nå, og at han ikke er redd for lyden av lokket lenger

http://www.youtube.com/watch?v=aImFz3xqrO8&feature=related


Mvjnz
Her er en video fra en av de første dagene vi jobbet med dette, er artig å se hvor mye flinkere han er nå, og at han ikke er redd for lyden av lokket lenger:) [URLBLOCK1]


Ja jeg så den og de andre når du la ut den forrige

Du gir ekstra mange godbiter når det "skumle" lokket lager lyd ser jeg?
Så artig! Ikke lett å åpne lokket når man er så lett på labben. Må vel være lov å jukse litt med snuten da? Lykke til videre.
Hei, digger tråden din!
Lisbeth
[QUOTE=Mvjnz] Her er en video fra en av de første dagene vi jobbet med dette, er artig å se hvor mye flinkere han er nå, og at han ikke er redd for lyden av lokket lenger:) [URLBLOCK1]


Ja jeg så den og de andre når du la ut den forrige

Du gir ekstra mange godbiter når det "skumle" lokket lager lyd ser jeg?

Jackpot hver gang han får lokket til å åpne seg, men at en skummel lyd forbindes med masse godbiter var en bonus

Kristin T- Shiramor
Så artig! Ikke lett å åpne lokket når man er så lett på labben. Må vel være lov å jukse litt med snuten da? :-) Lykke til videre.


Nja, hadde jeg lært han dette bare for gøy hadde jeg nok ikke brydd meg, men i oppgaven står det at han må bruke foten, og de er faktisk utrolig strenge med oppgavene. Ett spørsmål feil på de skriftlige oppgavene så får man den ikke godkjent...:/

IAK
Hei, digger tråden din! :D


Har nå mistet den andre HMPK-hannen min også. Aner ikke hvorfor, helt frisk en dag, død den neste. Har nå kun en HMPK-hunn igjen, pluss to HMPK-yngel. Mistet 3 av 5 yngel nylig, også helt uten grunn.

Er nesten så jeg ikke gidder disse kampfiskene lenger. Kanskje jeg heller vil satse på andre betta-arter, f eks mahachai, smaragdina, channoides +++. Er jo mange pene varianter...

Nigeriakilliyngelen skal få flytte inn i en 60 liter i løpet av de neste dagene. Ufiltrert yngelkar begynner å bli i minste laget for dem, og med alle disse kampfiskene som dør har jeg flere ledige kar.

På tide med en shoppingtur til betta-showroom'et kanskje?

Ellers hadde jeg en del problemer med treningen til Obi. Han skulle absolutt ikke samarbeide i det hele tatt. Tok meg en prat med en av lærerne mine, og han mente det kun var et platå og "ingen grunn til panikk" ennå, til tross for at jeg må levere video i slutten av denne måneden.

Det gikk nesten to uker før Obi begynte å samarbeide igjen, og til gjengjeld har han blitt mye flinkere enn det han var før. Nå må jeg introdusere kontrollposisjonen og stimuluskontroll osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap