Erfaringer med kyssegurami?

Lurer litt på å skaffe meg kyssegurami. Har lest litt om dem og ser at de kan spise akvarieplantene. Er dette et stort problem?

Hvor mange bør gå sammen?

Har 3 stk ancicstrus, 30 kardinaltetra, 3 platy og 2 unge scalare til nå i karet mitt (400l).

Kyssegurami
hei jeg har hatt kyssegurami tidligere,hadde ikke problem med att de spiste planter.jeg hadde et par stykker,det er ingen stimfisk.
hei! har egentlig veldig lyst på selv,men har ingen eraring..men er det slik at de har yngelen sin i munnen? for å passe på de?
eg har en kyssegurami og eg har aldrig sett den spist planter, men den har raspet litt på overflaten av bladene,men det har aldrig skadet plantene. eg har merket at den har blitt mere agresiv til større den har blitt, det er ca 10cm nå. den liker ikke corydorasane mine, den er venn med scalarene når scalarene ikke har yngel. du kan få min vis du skal til haugesund, eg har den i en 120l nå, vil gi den et større hjem.
Var innom å kjøpte tre stykker i dag. Så får vi se hvordan det går...
Jeg skrev bare dette**

Hvis jeg har rett,, pleier de fleste eller alle guramier å lage skumrede..

Si ifra hvis jeg tar feil da,, men lykke til
Ikke alle guramier lager skumrede nei. Ta f.eks. sjokoladegurami (som finnes i flere arter). De er munnrugere
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap