Jeg må si at jeg aldri har tenkt over hvor lang tid det har tatt å komme opp i 32°C når jeg har brukt varmekuren. Tror egentlig ikke det er så viktig med antall timer, det viktigste er at du faktisk får riktig temperatur og ikke for lav.
Jeg må si at jeg ikke ante at det skulle skje i løpet av et bestemt antall timer. Hvor står det forresten? Det er ikke ment slik at økningen bør skje over god tid for at fisken gradvis skal venne seg til det bare, og ikke få sjokk av den plutselige høye varmen?
Ikke gå så høyt som 34, Maren, da vil fisken slite enda mer. Det holder med 32½°C, og det er tøft for dem det også.
Noen som kan låne deg en varmekolbe, muligens...?
ETTER-REDIGERT:
Jeg fant det nå, det står i sykdomsartikkelen her på AF ang. varmekuren, at tempen må økes i løpet av 12 timer. Hvorfor det står sånn aner jeg ikke, men det kan umulig være noen fastspikra fasit.
Jeg tror nok det er viktig å komme opp i riktig temperatur innenfor ikke altfor lang tid, ellers bare akselerer sykdommen og blir verre. Det er viktig å komme opp i den temperaturen som DREPER parasitten.