Dunkelt innredet akvarie? vannbevegelse?

Hva menes med "trives i dunkelt innredet akvarie"? Betyr det mørk bunn, mørk bakgrunn, masse planter og dårlig belysning? =)

Har et Juwel Lido 120L, og det er ganske bra belysning i det. Det ble også sagt på butikken at de to lysrørene som fulgte med ga veldig godt lys.

Hvordan kontrollerer man strømmen i vannet? Så ikke så nøye på pumpa før jeg satte den inn, men har den som følger med akvariet... Aner ikke hva den heter, men den er innvendig. Hvilken retning bør den "blåse" ut? Akkurat nå blåser den diagonalt ned til motsatt hjørne av akvariet.
Står at noen fisker liker sterk strøm og andre ikke vil ha vannbevegelse. Hvordan vet man hva som menes med mye og lite vannbevegelse? =)

(Blir jo bare vanskeligere og vanskeligere det her!!)
Vri utblåset opp mot vannoverflaten, mot bakveggen. Da jeg hadde Lido satte jeg det sånn, og strømmen blir passelig og du tilfører oksygen til vannet.

Hvilke fisker er det du tenker på ang "dunkelt innredet akvarie"?
Dunkelt betyr gjerne at man skygger for lyset med flyteplanter. Jeg har fisk som trives i dunkel belysning og det ordner jeg med litt storvokste flyteplanter og høye vallisneria som legger seg utover vannflata
Takk for svar begge to!

Nå husker jeg ikke i farten hvilke arter jeg las om - har gått gjennom den akvariefiskeboka en del ganger og lest om en hel masse forskjellige fisker

Men da skjønner jeg hva de mener med det i alle fall!

Og jeg skal vri utblåset mot bakveggen, oppover
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap