Underlag under akvarum?

Hei!

Eg har no vart å kjøpe eit akvarium på 54 litar. Eg har eit ganske rett bord det skal stå på. Trog eg å ha ein form for underlag under akvariet? Eller kan eg berre ha akvariet rett på bordet?


Ola
Hvis akvariet er uten ramme, dvs helglass-kar, ville jeg lagt et akvarieunderlag der, ja. Det beskytter mot små ujevnheter i underlaget og kan forhindre sprekk i bunnglasset pga et sandkorn på feil sted f.eks....
Hva mener du med uten ramme? Har karet mitt ramme?
Er det bare teipa en ramme på? Ligger bunnglasset mot bordet eller er det luft mellom? Hvis glasset blir liggende rett mot bordet bruker du underlag for å beskytte mot evt partikler som kan bli liggende å gnisse mot glasset.
Det liggjer rett på bordet. Har nå kutta ut ein 60*30 pappdel fra eska karet kom i. Tror dere at dette går?


Takk for alle svara!
Papp er dumt å bruke. Det vil, før eller siden, bli vannsøl rundt et akvarium. Papp suger vann, det kan bli fanget fuktighet under karet og kanskje råtner pappen, eller fuktigheten trekker videre ned i møbelet.

Du burde investere i et slikt mykt gummiaktig underlag som jeg linket til ovenfor. Trekker overhodet ikke vann.
Vanlig liggeunderlag eller sitteunderlag funker helt fint. Hvis man har noe sånt liggende.
Trenger man underlag på juwel rio karene?
mona o
Papp er dumt å bruke. Det vil, før eller siden, bli vannsøl rundt et akvarium. Papp suger vann, det kan bli fanget fuktighet under karet og kanskje råtner pappen, eller fuktigheten trekker videre ned i møbelet. Du burde investere i et slikt mykt gummiaktig underlag som jeg linket til ovenfor. Trekker overhodet ikke vann.


Kva kjem frakten på hvis eg kjøpar den?
Berre gløym det. Fant ut at det kosta 125 kr å sende han i posten...
Ola Gundersen
Berre gløym det. Fant ut at det kosta 125 kr å sende han i posten...




heisann.
Slike underlag selges i de fleste dyrebutikker også.
Ergo, problem løst.
Vil nå tro du synes det er bedre å i hverstefall betale 150 spenn for ett slikt kontra vaske opp 50 liter vann og betale skadene dette vil føre med seg
det vil jo mildt sagt bli dyrere. Jeg bruker selv disse mattene under og oppi karene mine.
Liggeunderlag
Hvis du har Europris, chlas Ohlson eller biltema i nærheten selger de Liggeunderlag i Foam til under 100lappen som fungerer kjempebra som underlag til Akvariet ditt
Litt gammel tråd dette,men håper ingen har noe imot at jeg bruker den litt...
Leser meg opp om Akvarium og har kommet frem til dette med underlag og ser at det noen steder/for noen Akvarier anbefales,mens andre steder viser bilder av Akvarium uten underlag.Så er det noe som lønner seg?
Jeg skal ha ett Akvarium som dette og jeg regner med at det er ett rammeakvarium,anbefales det da og ha ett underlag mellom Akvarium og møbel?
Eller går det greit uten?

Heisann.
du skal ikke ha underlag på rammekar, kunn på helglass kar. altså hvis bånnplata (glass plata i bånn) ligger i direkte kontakt med bord/møbel uten ramme
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap