Hvilken fisk er dette? :s

Inaktiv bruker
Da jeg kjøpte meg noen nye planter til akvariet mitt her en dag fulgte det med en fisk! Jeg har ikke hatt den sammen med de andre fiskene da jeg ikke vet hvilken fisk det er... !

Den er lys oransj, med ei sort stripe på toppen og har "følehår" forran(?)...
har du flere bilder ? det minner litt om en cory, men jeg synes det var en vanskelig vinkel å se fra.
Inaktiv bruker
Har desverre ikke bedre bilde :/ Den gjemmer seg for det meste, og er veldig rask og rastløs når den først er ute... Det ser ut som det kan være en skunkbotia ja! Beskrivelsen av temperament osv minner om den iallefall! Takk for hjelpen
ohr
botia, skunkbotia?


Enig med du, dette ser absolutt ut som Skunkbotia. Hadde noen sånne for mange år siden, ganske hissige fisk...
i og med at den kom med planter kan det jo stemme. butikker bruker ofte botia i plantekar for sneglebekjempelse
Inaktiv bruker
Ja, den er veldig hissig :/ får levere den tilbake til butikken da... Passer vel ikke så godt sammen med stimene mine med neontetra, glødetrådstetra og mollyene
dette er er skunkbotia ja. det ser jeg med engang.

Her er et engels notat om skunkbotia typen

Notes:

Considering its relatively diminutive size, this is a very feisty loach species, which is not suitable for community aquariums. Must be maintained in groups of 5 or more in order to spread any aggression and to allow the fish to form a natural hierarchy.

det er hentet fra denne siden

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap