Hvordan fore paroon hai ? (side 4)

den andre haien dere ser er en pangasius som ikke er min jeg passer den til en venne av meg skal kvitte seg med en oscar som jager på den!
- Søplefisk meg her og der - for det første ; paroonen blir IKKE 3 meter lang, men storebror gigas KAN bli det i det fri, og det er rekordstørrelse vi snakker om da. Paronen blir sjelden mer enn 60 cm i kar, og det er mange jeg vet om som har hatt en el. flere m. hell i mange år.(meg inkludert) Synes det er høyprosent av hat mot all type "stor rovfisk" her, og masse feilinfo i tillegg. Finnes masse "godkjent" storfisk her som er vel så uegnet i akvarie. -Vil ikke med dette si at paroonen er spesielt egnet for de fleste, for den er skvetten og ser dårlig og kan ødelegge seg på skarpe gjenstander.

Mona O. med flere kan kose seg med corydorasen sin, (møkkafisk) så kan andre kose seg med andre sorter.
-SINT SINT FLY I FLINT- hehe
Er også imot at dyrebutikkene får inn disse kjempefiskene, uten at kjøper faktisk har bestilt inn disse og har stort nok akvarium å ha de voksne eksemplarene i. Dyrebutikkene burde se på artene før de bestiller, og ikke bare nøye seg med å få ass. arter..
Synes store fisker er fantastiske i seg selv, det er bare de som selger og holder disse som ofte ikke er så fantastiske
Patrick Michelsen
[QUOTE=Grøten]Ser faktisk 2 jeg også, og de svømmer rundt i Arizona's ørken hehe Om du på liv å død skal holde på med totalt idiotisk fisk i akvariet ditt så prøv [URLBLOCK1]


hva slaks type art er det en piraya?
Skru opp lyden så hører du han sier Giant Tigefish.

Mvh VT
selveste
- Synes det er høyprosent av hat mot all type "stor rovfisk" her, og masse feilinfo i tillegg. Finnes masse "godkjent" storfisk her som er vel så uegnet i akvarie.


Hør Hør! *nikke enig*
Det vil jeg ikke si meg enig i. Er flere her inne som har Arowana, ormhodefisk og tropiske gjedder, men vi har akvarier til å ha disse fiskene og ikke bare ha for å gi bort eller avlive når døm blir for store.

Mvh VT
- er arowanamann selv jeg -Grøten- har Jardinii nå, og har fått fullstendig dilla på tigerfisk(datnioides) - jeg har også hatt Channa micropeltes...og må si meg helt enig med resten at det er fullstendig på tryne å ha dette OG paronnhai på vanlige akv.butikker - ihvertfall uten ordentlig info(eller advarsel hvis du vil) -vet om 2 ikke navngitte butikker som nå selger micropeltes som små søte fisk, uten kunnskap om denne sinnsyke fisken...her snakker vi monster for de som liker det...
-er bare litt oppgitt over forståsegpåere og grov feilinfo fra enkelte av disse-

dere vet smaken er som .....

KOS DERE MED AKVARIENE DERES FOLKENS
Denne tråden er vel bare en av mange som beviser at dette er en ufisk i akvariesammenheng. Stort sett bare uerfarne akvarister med alt for små akvarier som kjøper den.
De med råd til akvarie stort nok til å holde disse på forsvarlig vis, har nok også mer interesse av mer interessant og "eksklusiv" fisk.

Er det noen som kan påvirke mattilsynet når det kommer til sånne arter, må det være nettopp fagmiljøer som dette.
selveste
- Søplefisk meg her og der - for det første ; paroonen blir IKKE 3 meter lang, men storebror gigas KAN bli det i det fri, og det er rekordstørrelse vi snakker om da. Paronen blir sjelden mer enn 60 cm i kar, og det er mange jeg vet om som har hatt en el. flere m. hell i mange år.(meg inkludert) Synes det er høyprosent av hat mot all type "stor rovfisk" her, og masse feilinfo i tillegg. Finnes masse "godkjent" storfisk her som er vel så uegnet i akvarie. -Vil ikke med dette si at paroonen er spesielt egnet for de fleste, for den er skvetten og ser dårlig og kan ødelegge seg på skarpe gjenstander. Mona O. med flere kan kose seg med corydorasen sin, (møkkafisk) så kan andre kose seg med andre sorter. -SINT SINT FLY I FLINT- hehe


kan jeg spørre deg om hvilkene fisker du har bilde av? syntes jeg ser en tropheus duboisi der....eller?
- Stemmer det saffen...kjøpte de med total feilinfo og fandt fort ut av det, litt dumt siden det er 2000 gjemmesteder i karet...har omdirigert og har de ikke med "monstrene"mine mer...går med noen L-maller, en liten tigerfisk og no småtteri i ganske hardt vann...de stortrives nå, men blir ikke no rent Tanganyika-kar dette. Ingen expert overhodet, men Dubouisi er vel av de mere hardføre?
nja det er vel ikke akkurat helt min erfaring da kanskje. mistet en hel gruppe pga sot på dem da.. men du vet de er grønntfor spisere sant?
saffen
nja det er vel ikke akkurat helt min erfaring da kanskje. mistet en hel gruppe pga sot på dem da.. men du vet de er grønntfor spisere sant?


- ble mye paroonprat her nå...jada får no spinat og spirulina m.m. men forsyner seg grådig av "frossenforfatet" også... - SOT ???
Plussmedlem
selveste
- SOT ???

Bukvannsott
hva inneholder frossenmat bordet da???
hei har et 325 L der jeg har malawi så jeg lurer på hvorfor det er så grpmsete i vannet jeg har da en tetratec innvendig som tar 1000 L t og en am-top AT 3338 utvendig

takker for svar
saffen
hva inneholder frossenmat bordet da???

Mygglarver, rekemix, hvitreker... -og glemte discusgranuat...har hatt kjempeerfaring med det til all slags ciklider mm. selv om jeg aldri har hatt discus...både med tanke på helse, og fargeutvikling...mine baby Datnioides(tigerfisk) spiser det også som bare det og disse skal være vanskelige åfå til å spise noe annet enn levendefor,...at de spiser dette er kanon...
til tropehus er dette ikke bra i det hele tatt. de har ikke ett tarmsystem for og fordøye kjøtt mat. så vil absolutt anbefale deg og sette disse i ett eget kat kun for grønt for.
saffen
til tropehus er dette ikke bra i det hele tatt. de har ikke ett tarmsystem for og fordøye kjøtt mat. så vil absolutt anbefale deg og sette disse i ett eget kat kun for grønt for.


- WTF? - står altetende her på AF...(quote;Altetende. Rekemix, flakfôr med spirulina. Cikliden kan og fôres med spinat og salat...unquote.)...KAN fores...

takker for tips...ble jo rimelig irritert da jeg fandt ut at jeg hadde TD...spurte tilogmed butikken om det var Tanganyikafisk...gruer meg til å fange dem.

MEN du burde absolutt rette på info om Tropheus her mister...har gjort det selv med bla. Dats..
SNX
ja.. at de er alt etende vel... jo de får i seg små kryp når de gresser på steiner i sjøen. men dette er jo i mye mindre mengde enn når man forer med reint kjøtt da. men jo rekemiks kan gå ann om mengen av reker ikke er for store. kankje 70% grønt (erter spinat o.l) og 30% reker. men blir egentlig litt feil og si at de er altetende ja..
Artig at det nærmer seg snart 100 svar, men bare ett av dem svarer trådstarter ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap