Bettina's akvarier (side 6)

Bettina
[QUOTE=Tor Magnus Kuløy] Klikka helt jo!!!!!!!!!


Hva klikka??

Du gjorde (det er et utrykk for at du har gjort noe valdig veldig bra)
Kluikka helt jo!!!! = Du var meget flink.
Tor Magnus Kuløy
[QUOTE=Bettina][QUOTE=Tor Magnus Kuløy] Klikka helt jo!!!!!!!!!


Hva klikka??

Du gjorde (det er et utrykk for at du har gjort noe valdig veldig bra)
Kluikka helt jo!!!! = Du var meget flink.

ahh.. takk for det ;o)
sissimor
Jeg sliter også med cuba`n; coryene syns den er i veien... Prøver å plante den hver dag, men neste morgen flyter dottene igjen rundt i overflaten...


Hei igjen
Slik er min Hemianthus callitrichoides "cuba". Vet ikke helt hva som er feil, men nå ser det ut til at de "dottene" i enden som begyte å vokse litt har fått fart i seg, men resten ser motvillig ut. Tok noen bilder for å vise deg.

[External Image]

Nå er det bare å få plantet det sakte men sikkert ned i grusen, slik at den sprer seg mer. Ser at de har vokst siden litt på 2 dager..

[External Image]

[External Image]

[External Image]
"Dottene" som ikke vil gro, men jeg har bestemt meg for å vente å se om de kommer seg. Det tok jo lang tid med de som er igang.
Er det en Stiphodon atratus jeg ser halen på det siste bildet?
Jeg har en hann og en hunn av denne, og hannen har i det siste skiftet farge/mønster inn i mellom. Fra å være jevnt mønstret (sånn som din på bildet)over hele kroppen går han over til å vise 3 tykke bånd på tvers av kroppen (mer sånn som den ser ut i basen bare at min har ikke blått hode). Gjør din det? Lurer på hva det betyr, om det er leksdrakt eller trivsel/mistrivsel
Lisbeth
Er det en [URLBLOCK1]jeg ser halen på det siste bildet? Jeg har en hann og en hunn av denne, og hannen har i det siste skiftet farge/mønster inn i mellom. Fra å være jevnt mønstret (sånn som din på bildet)over hele kroppen går han over til å vise 3 tykke bånd på tvers av kroppen (mer sånn som den ser ut i basen bare at min har ikke blått hode). Gjør din det? Lurer på hva det betyr, om det er leksdrakt eller trivsel/mistrivsel


Hei :o)
Halen du ser på bildet er Stiphodon elegans. Har to stk og hatt de i snart 4 år. De varierer litt i fargen også som du skriver. Mine gjør det ofte hvis de kommer ut fra et mørkere sted til et lysere, de får også litt mer markert mønster om de smømmer rundt sammen. Utrolig søte små, fredelige gobyer.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ligner veldig på min, kanskje jeg har samme som deg. Skal studere den litt bedre når jeg kommer hjem. De er veldig pene ja. Kanskje litt vel mye fart i hannen sånn i forhold til at jeg har dem sammen med sjokoladene, men det ser ut som det går veldig greit.
Lisbeth
Ligner veldig på min, kanskje jeg har samme som deg. Skal studere den litt bedre når jeg kommer hjem. De er veldig pene ja. Kanskje litt vel mye fart i hannen sånn i forhold til at jeg har dem sammen med sjokoladene, men det ser ut som det går veldig greit.


Vet det finnes en art, nesten helt lik som har mer blått ansikt. Thor viste meg den en gang han hadde den inne. Men jeg husker ikke helt hvordan den så ut annet enn ansiktet og at den var noe lysere.
Har en goby art til. Sicyopterus longifilis .
Den er større og mer kraftig enn Stiphodon elegans. Murgrå i fargen og et sort bånd over øyet. Veldig vakker. Jeg kjøpte 4 stk for en stund siden, men mistet 3 relativt fort. Har 1 igjen og den har jeg hatt i 6 mnd nå.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Veldig spesielt hode på Sicyopterus longifilis ser ut som de har nese og munn
(menneske)
Lisbeth
Veldig spesielt hode på Sicyopterus longifilis ser ut som de har nese og munn :) (menneske)


veldig søt ;o) De liker en del vannstrøm i karet, og det er kanskje derfor min henger mye ved utblåset til pumpen.
Manacapuru red back scalare
Ville vise frem mine søte små Manacapuru red back, som jeg fikk fra en akvarievenn for noen mnd siden.
Nydelige er de.

[External Image]

[External Image]

Nå har de blitt dobbelt så store og ser slik ut.....

[External Image]

[External Image]

Gleder meg til de blir fullvoksne.
Scalarer er noen veldig facinerende vesener! Flotte bilder!
Anna U.
Scalarer er noen veldig facinerende vesener! Flotte bilder!


Ja scalarer er vakre. En av de første fiskene jeg hadde. Så har det blitt litt opphold innimellom, men alltid havnet tilbake til scalarer.
Samme her :o)

Er det mye rødfarge på dine Manacapuru scalarer?
Ser ut til at det er en rødfarge på øverste finne når jeg ser bildene dine.Mine har ingen rødfarge enda,men det kommer med alderen har jeg hørt.
Ja, de blir visst mer røde når de blir eldre. Også tror jeg det kommer litt ann på hva
man forer med. Mener å ha lest det et sted.
Klovnekilli
Da har jeg fått i hus nydelige små klovnekillier. Går i en 25 liter sammen med sakurareker og en eplesnegle. I dette karet er det masse gjemmeplasser, noe som ser ut til å være supert for disse små. Har litt javamose i karet også, og den vesle mose "dotten" er tydelig populær. Lurer på om jeg skal etablere litt mer mose i karet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Noen fler her som har erfaringer med denne arten? Det er første gang jeg holder den selv.
Hvordan ser du forskjell på hunner og hanner ?
Hadde noen her for en tid tilbake,men så ikke forskjell på dem
Ja si det, synes det er litt vanskelig også fordi mine er så små og langt fra fullvoksne.

I basen står det;
Hanner større enn hunner. Hannfisken har alle finnene farget noe hunnfisken mangler bortsett fra halefinnen. Hunnfisken har heller ikke den røde fargen.

Derfor tror jeg bildene over er hanner, og at dette bilde er en hun!

[External Image]

Tilbakeblikk
Jeg drev å lette etter noen bilder på en ekstern harddisk og fant ut at jeg hadde en del oppsett av 325 literen disse årene siden jeg kjøpte det i 2006.

Det øverste bilde er aller første oppsett i dette karet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hadde klovnkilli, du ser lett forskjell på kjønnene, det er kun hannen som ser ut som hann m ed farger og tegninger. De bildene mener jeg er av en ung hann. Jeg syns de var utrolig vakre men litt kjedelige etter min smak..
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap