- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Kampfisk og noe lite annet
Kampfisk og noe lite annet
Postet 29.04.10 kl 22:33
Postet 29.04.10 kl 22:37
Postet 29.04.10 kl 22:39
Postet 29.04.10 kl 22:42
Jeg ville ikke satt Pygmegurami sammen med kampfisken. Pygmegurami er noen skikkelige rå fisker og vil nok ikke være bare snill med kampfisken (har hatt begge selv). Hva med Kuhliiål? ev dverkcory? Har du sand eller grus, mye eller lite planter?
Om du vet målene på karet ditt hadde det vært fint å vite det (lxbxh), så vet vi om det er et kar med mye bunnplass eller et som er av den høyere varianten
Om du vet målene på karet ditt hadde det vært fint å vite det (lxbxh), så vet vi om det er et kar med mye bunnplass eller et som er av den høyere varianten
Postet 29.04.10 kl 22:44
Endret: 29.04.10 kl 22:45
Tja.. Jeg har pygmegurami og kampfisk i ett akvarie, men det akvariet er 120 liter da.. Så det er nok derfor de tåler hverandre muligens..
Det var egentlig derfor jeg skrev muligens :P men det er lite mann kan ha i 40 liter.. :S
ville ikke hatt neontetra heller.. de trenger litt svømmeplass. man kan ha guppy yngel :P men det varer jo ikke lenge.. uansett kan man ikke ha guppy med kampfisk heller så.. Nei få litt større kar, da blir alt så mye lettere..
Det var egentlig derfor jeg skrev muligens :P men det er lite mann kan ha i 40 liter.. :S
ville ikke hatt neontetra heller.. de trenger litt svømmeplass. man kan ha guppy yngel :P men det varer jo ikke lenge.. uansett kan man ikke ha guppy med kampfisk heller så.. Nei få litt større kar, da blir alt så mye lettere..
Postet 29.04.10 kl 22:50
Tja.. Jeg har pygmegurami og kampfisk i ett akvarie, men det akvariet er 120 liter da.. Så det er nok derfor de tåler hverandre muligens..
Btw hva er lampe fisk?
Btw hva er lampe fisk?
Postet 29.04.10 kl 22:52
Postet 29.04.10 kl 22:54
Ville hatt Corydoras pygmaeus, som er en pygmepansermalle. flotte små fisker som ikke oppfører seg som vanlige corydoras, men heller svømmer fritt i akvariet.
Postet 29.04.10 kl 22:56
Sv:
Hvis du beplanter det mett med gjemmesteder og panter vil du kunne huse ganske mange khulii-ål sammen med kampfisken din
En stim neontetra kan du jo også ha oppi der
En stim neontetra kan du jo også ha oppi der
Postet 02.05.10 kl 12:22
SparessetEn stim neontetra kan du jo også ha oppi der :)
Ifølge fiskebasen skal neontetra ha minst 60 liter.
Postet 02.05.10 kl 13:19
Bente-BentDet var egentlig derfor jeg skrev muligens :P men det er lite mann kan ha i 40 liter.. :S
Er da masse man kan ha i 40 liter, f eks en hel horv forskjellige bettaer og killier, noen guramier og snegler og reker.
Ville ikke hatt alle på en gang da...
Jeg ville latt kampfisken ha toppsjiktet for seg selv, og heller hatt noe bunnlevende fisk i tillegg, f eks coryer som noen nevnte, forutsatt at det er fin sand på bunnen. Eller man kan ha 2-3 fargerike eplesnegler.
Postet 02.05.10 kl 13:21