Kampfisk yngler

Inaktiv bruker
Hei jeg har fått kampfisk yngler i dag, men jeg vet ikke hvordan jeg skal mate dem ? er det noen som vet hvordan man gjørdet?
Kanskje denne artikkelen kan hjelpe?
I den første tiden bør du gi de ifusoria, noen du kan lage slik eller du kan kjøpe noe som heter "liquifry 1" på dyrebutikken som fungerer på samme måte. Oppskrift på infusoria finner du bl.a. her og her. Etter hvert vil de ta microorm og artemia som er levendefôr, ev knust flakfor/granulat

Bare spør om det er noe mer, lykke til! Det er alltid artig med yngel.

Obs! Husk at de har en plummesekk de spiser av de første 2 dagene før de spiser annet fôr.
Inaktiv bruker
Takk for svar men jeg kjønte ikke oppskriften :S, er noen som gidder å ta bilder mens noen lager den?
Hvis det er infusorier du lurer på:

Del ett bananskall opp i ca 1x1 cm store biter, tørk dem på stekeplate i komfyren på ca 50 grader. Kjenn på de etterhvert som de tørker og ta de ut når de har blitt harde.

Fyll så opp ett glass med vann fra springen og putt én av bananskall bitene oppi.

Sett glasset med vann og bananskall i vinduskarmen (legg over litt plast fra en pose eller noe så vannet ikke støver ned) og vent noen dager.

Når vannet har blitt uklart og grått er det klart til å brukes.

Bilder er er unødvendig da det egentlig bare blir et bilde av noen som putter en bit tørket bananskall i et glass med vann...

Inaktiv bruker
Tusen takk
Husk at du skal ta ut bananskallet når vannet har blitt uklart.

Lykke til med kampfisk oppdrettet ditt!
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap