Musikk på rom med akvarium?

Inaktiv bruker
Jeg har begge akvariummene mine på soverommet, jeg lurer på om jeg kan ha musikk på, liksom at fiskene hører? Btw, trenger 2 dager gamle guppyunger pumpe? Åsså hvor lang tid tar det før guppyynglene blir fullvoksende?
Man har jo akvarier i stua. Regner med at man i blant også har en liten sammenkomst med høy musikk, så det bør vel gå bra. Jeg spiller trompet og tar ingen hensyn.....

OM yngelen trenger pumpe? Du får følge med på nitrit innholdet, men i utgangspunktet er det jo bra med noe sirkulasjon.

Hvor fort yngelen vokser avhenger av hvor godt de har det. Dette påvirkes av størrelsen på karet, tilgang til mat og vannkvalitet (altså om du har pumpe/filter eller ei....) og slike ting )
Her får andre akvarister være så uenige de bare VIL, men MINE fisker elsker blues, faktisk
Det er en helt enorm forandring i akvariet, særlig på honnigguramiene, karidnalene og kuhlii-ålene når jeg setter på anlegget som står på nabo-bordet.
Det skal vist være forsket på om fisk liker musikk O.o Noen videre resultater av det vet jeg nå ikke. Det kan sikkert googles ^^,
Men jeg vil nå tro at fiskene dine ikke dør av litt radio eller Leonard Cohen halv 10 på kvelden. Prøv
Vel, mine fisker bryr seg ikke når jeg spiller gitar, men når jeg spiller fele blir de stresset.. :P (Det samme gjelder hunden og katten min, så jeg tipper jeg er ganske dårlig på fela...)
Neontetraer er veldig glade i Lars Vaular. Utover det bør du ABSOLUTT ha pumpe, da en pumpe med filter er det eneste som skiller akvariet ditt fra en kald fiskesuppe.
Nekter å tru at noen fisker elsker blues eller annen musikk. Fisk er ikke glad i høye lyder og vibrasjoner. Skal ikke si at man ikke burde spille musikk, kommer jo veldig an på volumet.
Ronja Andersen
Jeg har begge akvariummene mine på soverommet, jeg lurer på om jeg kan ha musikk på, liksom at fiskene hører? Btw, trenger 2 dager gamle guppyunger pumpe? Åsså hvor lang tid tar det før guppyynglene blir fullvoksende?


Asså, jeg ofrer det ikke en tanke når det komme til støy i ett rom med akvarier..
Spill i vei, fisken kan nok høre det og plages uansett. Skal man begynne og ta hensyn mtp musikken og støy syntes jeg det begynner og bli mer hysteri enn glede med akvariehold.

Kenneth
jeg tar heller ikke hensyn angående støy, har hatt full fest uten å tenke over det,sitter med utsikt til karet å kan ikke påstå at de oppfører seg anerledes av støy. men er svært nøye på at verken jeg eller ANDRE tar på glasset å banker på eller forstyrrer direkte.
Mente selvfølgelig ikke at man ikke skal kunne ha fester eller spille musikk, men å skrive at de elsker musikk og at de ikke bryr seg blir helt feil. Selvfølgelig blir de stresset av høye lyder og vibrasjoner. Er heller ikke i tvil om at fisk vender seg til musikk og støy hvis de opplever det hver dag. Tror også det som stresser fisken mest er en plutselig høy lyd eller bevegelse.
Skywalker
...men å skrive at de elsker musikk og at de ikke bryr seg blir helt feil. Selvfølgelig blir de stresset av høye lyder og vibrasjoner...


Tror du misforstod litt hva jeg mente da jeg skrev at fiskene ikke bryr seg når jeg spiller gitar. Jeg mener det samme som deg. Fiskene reagerer på vibrasjonene og de høye lydene. Og gitaren har lavt volum mens fela har høyt. Dermed bryr ikke fiskene seg om det når jeg spiller gitar, men derimot når jeg spiller fele... Da blir de synlig stresset.
Hei
Da jeg hadde kampfisk før, var dette med musikk et problem når jeg spilte bass.
Fisken gikk i en 54 liter, men den hoppet ut hver eneste gang jeg begynte å spille.
Jeg vet ikke hvorfor, men det har kanskje noe med laberynt organet som denne typen fisk har :S
Ser at mld mine kan virke krasse. Var absolutt ikke meningen. Mente bare at de kan forske så mye de vil. Fisk elsker ikke musikk. Er en stressfaktor inntil de blir vandt til det. Mener ikke at man ikke skal kunne spille musikk for det.
Hold bass/vibrasjoner til et minimum
Musikken i seg selv tror jeg ikke spiller så stor rolle, men hvis du har på full bass og spiller trance-musikk (dunke-dunke-musikk) vil fiskene bli stresset.

Skjønner selv ikke hvorfor alle skal ha så jævla høy musikk på, når de er alene hjemme:P Men litt høy musikk når det er fest er greit, bare ikke ha fest hver dag.. Og hold bassen til et minimum.

eller man kan gjøre som meg, kjøpe et par fete trådløse hodetelefoner så kan man spille så høyt man bare vil uten å bekymre seg for om fiskene blir stresset av det.
Inaktiv bruker
Med andre ord så kjøper jeg meg headset alle fisk er forskjellige, forunderer meg ikke viss noen fisk elsker musikk heller. det er det som gjør fiskene unike
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap