Ferske kokte reker fra matbutikk

Hei!
Jeg lurer på om det er mulig å mate saltvannsfisk og ferskvanns fisk med reker som man kjøper på butikken?

eller er de for salte?

Takker for svar da jeg skal spise reker i kveld
De er i hvert fall betydelig saltet opp i forhold til det som er naturlig. Kanskje du bør vanne dem ut igjen....?
De frosne rekene kan brukes, og det er disse rekene som vi bruke når vi lager rekemix til fiskene våre. De i lake må du styre unna grunnet saltinnholdet i laken.
Jeg vet ikke hva slags fisk du har, men du bør gi dem bare bittelitt, og i små biter, siden de ikke er vant til det.
Plukk vekk alle biter av rekeskall da det kan feste seg i svelget på fiskene.
Og ikke glem reke-rognen. Det er skikkelig snacks for en del fisk
Det med rogn har jeg ikke tenkt på før, fin mat til malawiungdom.
Ja, fiskene er helt ville etter det. Sikkert bra alternativ til artemia for fisk som skal ha krepsdyr.
Når vi har et rekemåltid selv så skraper jeg ut eggene fra rekeskallet som er kastet, eller før de blir pillet. (Noen ganger i hemmelighet så jeg skjuler min "akvaholisme").
Ingen får spise rogna. Vi skal jo dele på godene
Rognen legges i en liten plastboks. Legges som et tynt flak så det er lett å brekke av små biter.
Bare prøv så skal du se det blir fart på malawiene...
Ok! tusen takk for info

Jeg har noen Klovner (saltvann) og Malawi fisker
kult å vite at jeg kan dele lørdagskosen med fiskene mine
Shiramor
Rognen legges i en liten plastboks. Legges som et tynt flak så det er lett å brekke av små biter.

Glemte å skrive at boksen med rogn blir lagt i fryseren

Ja det skjønte jeg

Det var et veldig bra tips og jeg skal gjøre det så fort jeg skal ha reker neste
gang, tusen takk
Shiramor
Når vi har et rekemåltid selv så skraper jeg ut eggene fra rekeskallet som er kastet, eller før de blir pillet. (Noen ganger i hemmelighet så jeg skjuler min "akvaholisme").

Hehe, så for meg mr.Bean når han gjemmer unna tartar i vase, servietter etc.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Danielsen
Reklame for plussmedlemskap