Black-beard algae (bba), red-brush algae

Hei!
Jeg har fått denne algetypen i 2 av karrene mine og lurer litt på hvordan jeg blir kvitt de..?? Jeg kopierte denne teksten fra en linken i tråden øverst på sida:

Unstable CO2 levels will induce BBA!
The best way to combat Brush algae is by maintaining CO2 at 30ppm, nitrates at 15ppm and phosphates at 0.5ppm. Leaves that are badly overtaken should be discarded. Observations;When I had a problem with BBA, I dosed 1ml per 50 liters of Easy Carbo (equivalent to Flourish Excel) every other day for a week. The algae turned purplish/pinkish and disappeared. Maintaining sufficient CO2 level and is the best way in controlling this algae. Siamese Algae Eater will eat BBA.
Photo by Dusko Bojic.

Jeg har ikke mye av disse algene i karet enda, men ønkser ikke å få mere heller! De har satt seg på innsuget på det utvendige filteret og på ei rot i det ene karet og i det andre er det mer på planter. De setter seg også på glasset i små dotter, ser ut som hybelkaniner. Det er en 62liter og en 240liter det er snakk om og i 240litern har jeg UV-filter.

Jeg har lite peiling på alger generelt, men også ang CO2, nitrat og fosfat i denne sammenhengen.
Håper noen kan hjelpe!
Bildene er ikke de beste, men håper de viser litt hvordan det er...
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det kommer vel av for mye foring? Da hjelper det kanskje med hyppigere vannbytter?
*flaut*
Jeg har slitt med disse algene i det siste, prøvd med happy life algekur i over en måned, redusert belysning til 8 timer dagen, mater ikke mer enn annen hver dag.. MEN ingenting hjelper, så jeg gikk til anskaffelse av 10 SAE og på bare noen dager er det betydelig mye mindre. PS jeg tilsetter trykkluft CO2 også..
Sea
Synes egentlig det blir litt feil å kjøpe det pga algene,men om det er slik du forteller så vet jeg ikke om noe annet alternativ....
Jeg kan ikke ha så mange, bare 1-2stk (når de blir store må de ha nye hjem), så det er litt dumt når de vil være i flokk.
Hmmmm. Håper det er noen andre som dukker opp med andre forslag også.

Takk for tipset!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap