Fremavl af andemat ?

Som overskriften næsten siger, så mangler jeg lidt info. om hvordan jeg kan fremavle andemat. Jeg har lidt men ønsker mye!
Og nej det er ikke en joke, men et alvorligt ment spørgsmål.
Hvor lenge har du hatt litt andemat? Andematen sprer seg jo på rekordtid, kanskje du er en smule utålmodig hvis du opplever den ikke vokser raskt nok? (evt at du har fisk som spiser andematen?)

Min opplevelse med andemat var at den dekket en overflate på 150x50cm ukentlig! Altså jeg rensket ut "all" andemat ukentlig og neste uke var det like fullt igjen. Dette var med god belysning og flytende gjødsel.

Åj, steike da!
Jeg og har bare litt andemat, selvom akvariet får litt sollys om dagen, javamosen vokser så det suuuuser etter! Nå er det jo mulig at Sullene eller rekene spiser dem da, men tviler litt på det!? :P
Mulig fiskene spiser en del av den?
Andemat vokser merkbart dråligere om en har relativt mye sirkulasjon i vannflaten.
Inge Poulsen
Som overskriften næsten siger, så mangler jeg lidt info. om hvordan jeg kan fremavle andemat. Jeg har lidt men ønsker mye! Og nej det er ikke en joke, men et alvorligt ment spørgsmål.

Hei
Du kan få komme til meg ukentlig i Stavanger og hente akkuart så mye du bare orker ta med deg Du har jo masse Eplesnegler, og disse elsker jo andemat..

Atle
Atle da har du en deal!!!!
Ja jeg har da hat det i karret lidt over en uke, men jeg kan jo se at guppierne også godt kan li´ det, så måske jeg bare er utålmodig og ønsker hurtigere formering end muligt er.
Flydende gjødsel bruger jeg ikke, da jeg har andematen i et "fælleskar" hvor jeg har forskjellige snegle arter der får lov at blande sig, samt guppier.
Jeg må bare krydse fingre for at der kommer mere af sig selv så.
Troede bare at man kunne gjøre noget ekstra for at få det til at blomstre op.
Atle jeg sender dig en PM
Inge Poulsen
Flydende gjødsel bruger jeg ikke, da jeg har andematen i et "fælleskar" hvor jeg har forskjellige snegle arter der får lov at blande sig, samt guppier.

Det er ikke farlig å bruke gjødsel selv om du har snegler og fisk. Finnes masse å velge mellom i plantenæring til akvarie, feks fra tropica
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap