Tips til "lydløs" justerbar luftpumpe ?

er på jakt etter en luftpumpe, helst med justering av luftutblåsning som skal drifte en liten skummer men siden den skal stå ca 50 cm fra hodeputa mi så er lydnivå litt viktig.
noen som har tips ? justeringsdelen er ikke superviktig men fint å ha med.

(den stilleste jeg har hørt hittil er forøvrig formet som ei marihøne men hvor får man tak i den ?)
Eheim
Jeg er svært fornøyd med EHEIM sine pumper, har selv 3 stk
Prøv tetratec, kan være den du tenker ser ut som en marihøne da den står på fire høye ben med gummidemping på. Spør om å få høre den på butikken, det gjorde jeg på tropehagen/ TAM her i Trondheim.

Jeg spurte foresten etter verdens nest stilleste luftpumpe, den absolutt lydløse er nok ikke produsert enda,da kom de med tetratec.
MarenB
Jeg er svært fornøyd med EHEIM sine pumper, har selv 3 stk:)


har et par eheimer selv og de bråker verre en søppelbilen i området :-s
esox
Prøv tetratec, kan være den du tenker ser ut som en marihøne da den står på fire høye ben med gummidemping på. Spør om å få høre den på butikken, det gjorde jeg på tropehagen/ TAM her i Trondheim. Jeg spurte foresten etter verdens nest stilleste luftpumpe, den absolutt lydløse er nok ikke produsert enda,da kom de med tetratec.


vet du om den marihøna må stå vannrett ?
Jeg knøt en knestrømpe rundt min sist jeg hadde, og det tok mye av lyden.
Schego luftpumper holder koken lengst. De er svært stillegående og varer lenge.

Eheim luftpumper er lydløse den første tiden, og man blir veldig imponert :p Men.... etter kontinuerlig bruk over tid (et år eller så?) begynner de å dure, eller når de blir litt gamle. Jeg tipper det er gummimembranen inni dem som blir tørr og morken og derfor begynner å lage voldsomt med lyder når den vibrerer, for til slutt har de fleste av mine Eheim luftpumper begynt å dure like ille som et trykkluftbor.... Da går de i søpla.

Over tid er det absolutt Schego sine luftpumper som har høyest score hos meg. Og jeg har jobbet meg gjennom temmelig mange merker når det gjelder luftpumper etterhvert
den så ikke dum ut Mona, vet du om de må stå vannrett eller kan de f.eks henges på vegg ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap