- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Sammensettning av fisk med kampfisk.
Sammensettning av fisk med kampfisk.
Noen som vet hvor bra Kampfisk går sammen med Øksefisk og Kuhiili-ål? Har akkurat kjøpt en 60L og ser litt på fiskesammensettninger. Kjæresten ønsker seg veldig Kuhiili og øksefisk, og jeg tenkte han kunne få viljen sin. Jeg har selvsagt lyst på en kampfisk til og spør derfor om disse går sammen så jeg ikke får en ubehagelig erfaring.
Postet 02.06.10 kl 23:00
Postet 02.06.10 kl 23:23
Postet 02.06.10 kl 23:33
Endret: 02.06.10 kl 23:36
I forhold til vannverdier er det en perfekt kombinasjon, og jeg er ganske sikker på at dvergøksefiskene ikke napper finnene på kampfisken. Jeg kan ikke garantere, men tror det skal gå fint.
Jeg syns i allefall du har funnet en god fiskesammensetning der du får morsomme og pene fisk som liker samme vanntype og fisk i alle vannsjikt. Øksefisk øverst, kampfisk litt her og der og kuhlii nederst
Jeg syns i allefall du har funnet en god fiskesammensetning der du får morsomme og pene fisk som liker samme vanntype og fisk i alle vannsjikt. Øksefisk øverst, kampfisk litt her og der og kuhlii nederst
Postet 03.06.10 kl 10:16
Endret: 03.06.10 kl 10:17
Vi så endel på vannverdier før vi bestemte oss så. Slik sjekka vi ut med en gang. Så den er delvis planlagt. Så da får jeg min fisk, og han får sine og alle blir fornøyde. Haha.
Vi lette nemlig igjennom fiskebasen før vi bestemte oss, og han falt helt for Kuhlii-ålene og Øksefiskene. Og jeg har jo satt min knapp på Kampfisk. Måtte bare være sikker å spørre først. :P
Vi lette nemlig igjennom fiskebasen før vi bestemte oss, og han falt helt for Kuhlii-ålene og Øksefiskene. Og jeg har jo satt min knapp på Kampfisk. Måtte bare være sikker å spørre først. :P
Postet 03.06.10 kl 12:56
StineLitenVi så endel på vannverdier før vi bestemte oss så. Slik sjekka vi ut med en gang. Så den er delvis planlagt.
Tommelen opp for dere! Dette er måten man får et vellykka kar med god sammensetning, planlegging har alt å si
Jeg har jo nesten samme sammensetning i et av mine kar
Kampfisk, Pangio kuhlii og Boraras urophthalmoides.
En liten videosnutt her:
<embed src="http://www.youtube.com/v/BN5q-nQswlA&hl=nb_NO&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed>
Postet 03.06.10 kl 13:45
Kuhliiene er så sjarmerende, gleder meg til å få dem i hus!
Vi skal hente karet i morgen. Vi ville bestemme oss først slik at vi kunne jobbe en del med innredningen i forhold til trivsel til de som skal bo der mens karet innkjøres. Så vi bestemte oss for å finne ut hele sammensettingen på forhånd.
Vi har jo 5 kampfisker fra før, så en av de skal få flytte dit tenkte vi. Og dvergøksefisk blir jo noe nytt å prøve seg på. Men siden vannverdiene ikke kræsjer med hverken Kuhlii eller kampfisk skal det nok gå supert.
Vi skal hente karet i morgen. Vi ville bestemme oss først slik at vi kunne jobbe en del med innredningen i forhold til trivsel til de som skal bo der mens karet innkjøres. Så vi bestemte oss for å finne ut hele sammensettingen på forhånd.
Vi har jo 5 kampfisker fra før, så en av de skal få flytte dit tenkte vi. Og dvergøksefisk blir jo noe nytt å prøve seg på. Men siden vannverdiene ikke kræsjer med hverken Kuhlii eller kampfisk skal det nok gå supert.
Postet 03.06.10 kl 13:49
Kulii-ål er fantastiske fisk! Om natten "støvsuger" der sanden i akvariet etter forrester. Mine ble veldig aktive da jeg la inn noen halve kokosnøttskall de kunne gjemme seg under. Jeg har ellers røtter med masse planter på og Catappa-blader. Mine kuhliier er dagaktive som bare det, selv om jeg ser sporene etter nattaktiviteten deres i sanden hver morgen.
Kampfisken min og Kuhlii-ålene bryr seg ikke om hverandre. Synes der virker som en flott kombinasjon dere har sett dere ut! Lykke til!
Kampfisken min og Kuhlii-ålene bryr seg ikke om hverandre. Synes der virker som en flott kombinasjon dere har sett dere ut! Lykke til!
Postet 03.06.10 kl 14:36