Jeg, som egentlig ikke er spesielt interessert i kampfisker klarte for et par uker siden å komme hjem med crowntail nr 2... Noen av de er bare så nydelige at jeg ikke klarer å la være..sukk...
Uansett, hannen går alene i kjøkkenkaret. Der har han vært i ca 2 uker nå. Spiser godt, brisker seg, er aktiv uten noen tegn til sykdom.
Planen er at han skal flytte inn i 180-literen min. Det er et kar som har vært sykdomsfritt i årevis, tror jeg, og jeg vil veldig gjerne være sikrest mulig på at kampfisken ikke drar med seg uhumskheter av noe slag og ødelegger idyllen...
Bør jeg medisinere ham på noe vis? (Har Ehsa exit, Ehsa 2000 og Dactymor i skapet). -Eller skal jeg bare la ham gå i karantene noen uker til og så ta sjansen på å flytte ham til 180-literen?
Vet lite om hva kampfisker importert til butikker har det med å dra med seg av parasitter/sykdom, og så er det jo selvfølgelig umulig å vite om den har "plukket opp noe" i butikken.
Det er ingen hast med å flytte ham, og jeg vil gjerne være på den sikre siden her, så råd mottas med takk
Maren
-La ved et par bilder at skjønnheten.