Problemer med lenking i akvarieprofil?

Jeg skulle legge inn en lenke i informasjonen på et nytt kar, men når man klikker på lenke-knappen kommer man til en errorside. Jeg fant ut hvordan jeg skulle løse det men lurer på hvorfor det er sånn?

Eksempel:

[URL=null]http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=54917&sr=1&msr=1[/URL]

Det står =null på URL foran. Fjerner jeg =null får jeg lenket, hvis ikke kommer man til en errorside

Test
test

Test

TEST

Hei. Har forsøkt å legge inn lenker i forskjellige nettlesere, men får ikke opp samme feil som deg. Kan du prøve en gang til og legg ut den" feile" lenken?
Prøv forresten å legge inn to lenker i ett foruminnlegg via lenke-knappen over redigeringsvinduet, uten å klikke "Forhåndsvis innlegg" imellom, og Firefox 3.6.3.

Lenke nummer 2 settes da inn midt i lenke nr. 1, uavhengig av hvor man har satt markøren.

Jeg opplever også lignende problemer med de andre knappene her, f.eks. de som setter inn bold- og italics-BB-koder.

Det er ikke noe stort problem, for det er jo bare å klikke "Forhåndsvis innlegg" mellom hver gang man skal bruke en av knappene, men det kan være ganske frustrerende inntil man finner ut hvordan man skal komme seg rundt det.

Det virker som om det er noen variabler som ikke tømmes fra gang til gang, eller noe i den duren. Så når man klikker "Forhåndsvis innlegg", så lastes siden på nytt, og da er variablene tomme slik at man kan bruke funksjonene en gang til.
Test
Kampfisk
Prøv forresten å legge inn to lenker i ett foruminnlegg via lenke-knappen over redigeringsvinduet, uten å klikke "Forhåndsvis innlegg" imellom, og Firefox 3.6.3. Lenke nummer 2 settes da inn midt i lenke nr. 1, uavhengig av hvor man har satt markøren.

lenke nr 1[External Image]
lenke nr 2, fet skrift og kursiv, lenke nr tre
[External Image]

Får ikke frem de samme problemene som du har Kampfisk. innlegget her er skrevet i samme nettleser som du bruker.
Det er kun i akvarieprofilen jeg har fått dette problemet, vet ikke om det er sånn flere steder.

Feks i denne profilen som jeg skulle legge inn lenke til tråd. Merket teksten som skulle lenkes og klikket på "lenke"
Da står det parantesURL=nullparantes (vet ikke hva de firkanta parantesene heter) foran teksten og parantes/URLparantes bak. Da kommer jeg til errorsiden. =null må bort

Sånn står det da mener jeg (jeg er elendig til å forklare hehe)

parantesURL=nullparantes http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=54917&sr=1&msr=1 parantes/URLparantes
Nils Vollstad
[URLBLOCK1][IMG]http://g2.start.no/filter/teaser/6000/6175/6175-4.jpg[/IMG] [URLBLOCK2], [B]fet skrift[/B] og [I]kursiv[/I], [URLBLOCK3] [IMG]http://g2.start.no/filter/teaser/6000/6218/6218-1.jpg[/IMG] [/URL] Får ikke frem de samme problemene som du har Kampfisk. innlegget her er skrevet i samme nettleser som du bruker.

Sært. Nå siterte jeg innlegget ditt, slettet alt inne i quote-taggene utenom de to siste linjene, og skrev at nå skulle jeg sette inn et par linker. Deretter klikket jeg weblink-knappen for å sette inn en link til google, og da skjedde følgende:

1) Alt jeg hadde skrevet selv (under quoten) forsvant.
2) Hele quoten ble gjenopprettet slik den var før jeg slettet alt annet enn de siste linjene
3) Google-lenken dukket opp inne i quoten, øverst.

Helt bananas, med andre ord. Bruker du Windows XP?
Jeg har også slitt med at innlegget gjenoppretter seg, men da særlig i bruk av CTRL+x/c/v og CTRL+z. Har imidlertid ikke tenkt noe særlig over det, men skal følge med mer i detaljer hvis det skjer igjen.

Slet også med det samme som Kampfisk før ang. plassering av koder. Men siden jeg er vant til å bruke disse kodene manuelt, fortsatte jeg med akkurat det
var fieldstring = "document.forms.theforumform.message";

Dette ser ut til å være variabelen for meldingsteksten. Den er global, noe som ikke alltid er helt heldig, og her lastes den kun når siden lastes.

I tillegg har vi funksjonen storeCurVal() som legger den merkede teksten (og kun den merkede teksten?) i variabelen curSelVal, som har rollen som "opprinnelig tekst" i funksjonen bbml(). Min mistanke er at curSelVal av en eller annen grunn ikke fylles riktig ut i min browser, eller at det er et problem med de globale variablene startPos og endPos.

Det ser for meg ut som javascript-koden kan trenge litt opprydning, pga. mange globale variabler som kanskje heller skulle vært formidlet via argumenter til funksjonene, og kanskje litt forenklet. (Det er virkelig verd tiden å sette seg inn i JQuery hvis man ønsker å skrive ryddig kode, forresten.)

Hvis Stine Sofie og jeg er de eneste brukerne som har dette problemet, så er kanskje ikke problemet så stort at det er verd å gjøre noe med? Men man vet jo aldri, det er vel alltids noen som sliter men ikke sier noe.
Kampfisk
Bruker du Windows XP?
Windows Vista. Skal be Holger ta en titt på dette.
Jeg har Firefox og opplever samme problemstilling som Kampfisk og Stine Sofie nevner. Har hatt det så lenge at jeg er vant til det og har trodd det bare "må være sånn", så jeg skriver f.eks. Bold-og kursiv-markeringskodene manuelt til tekster i innlegg. Jeg har også funnet en omvei rundt det med å legge inn to linker i et innlegg, manuell koding og ikke bruk av ikonknappene. Så jeg må også plundre litt med det manuelt for å få det til. Ellers havner de begge linkene, eller alle tre og fire for den delen, på samme sted i en klynge, uansett hvor jeg egentlig markerte tekst og ville ha linkene plassert.

Men dette var i innlegg. Her bruker vi klammer til koding. Men når det gjelder det Lisbeth snakker om, så forstod jeg det sånn at det er i profilen på et akvarium hun hadde forsøkt å lage link? Ikke i innlegg på forum? I person-profilene våre og på akvarieprofilene er det nemlig en annen type koding, og man bruker andre koder og klammene er sånne "krokodillegap-tegn". Ikke slike klammer som forumsdelen bruker: [ og ]

Jeg vil ikke bruke krokodillegapstegnene her i teksten for å vise, for da forsvinner all tekst etter tegnet og tegnet blir usynlig Sånn er det bare.
Lisbeth;

I min profil har jeg lagt inn riktig kode for å linke til en artikkel jeg har skrevet her på forumet. Dette skjermbilde-utklippet viser profilen min i redigeringsmodus, og da ser du kodingen/programmeringstypen du må bruke for å få det til.

Skriv av kodingen du ser her på dette bildet, fra og med første til og med siste krokodillegapstegn, men bytt ut link-delen med din egen i akvarieprofilen din, så får du det til, det er jeg sikker på

[External Image]
Det du har brukt i profilen din er HTML-koder, mens det som brukes i foruminnlegg kalles BB-koder (Bulletin Board-koder). Litt rart om det må gjøres på forskjellig måte i forumet og i profilene.
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Myhre
Reklame for plussmedlemskap