- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Engangs kopp
Engangs kopp
jeg har så lyst til å se om jeg klare å få babyfisker på dem.
jeg har en gutt og ei jente. men gutten er så slem med henne, han prøver bare å nappe til henne, så jeg har dem i forskjellige akvarium.
han lager masse skummrede, så tar han de vekk så lager han nye. men hvis jeg putter henne oppi igjen så går han bare til angrepigjen. så det funker dårlig, kan der være gutten er for aggressiv for at det skal bli noe baby fisk?
så har jeg lest og sett på youtube at mange bruker engang kopper oppi akvariumet, hvordan funker det?
jeg har en gutt og ei jente. men gutten er så slem med henne, han prøver bare å nappe til henne, så jeg har dem i forskjellige akvarium.
han lager masse skummrede, så tar han de vekk så lager han nye. men hvis jeg putter henne oppi igjen så går han bare til angrepigjen. så det funker dårlig, kan der være gutten er for aggressiv for at det skal bli noe baby fisk?
så har jeg lest og sett på youtube at mange bruker engang kopper oppi akvariumet, hvordan funker det?
Postet 17.07.10 kl 17:21
Hvilken art er det du snakker om? Siden du nevner engangskopp og skumrede, regner jeg med at det er kampfisk?
Isåfall er størrelsen på akvariet viktig også, samt innredning. Kan du forklare mer om det?
Så har jeg et spørsmål til. Når du setter hunnen oppi til hannen, er hun klar for paring? Altså rognstinn og i leksdrakt?
Engangskoppen klippes i to, og settes med endene nede i vannet. Koppen danner en slags bro over skumrede, og beskytter det mot å bli ødelagt dersom du har mye bevegelse i vannet. Min erfaring er at en slik kopp ikke trengs om du har rolig vannoverflate og masse flyteplanter, men det skader ikke å forsøke dersom du er redd for at redet skal bli ødelagt.
Lykke til med oppdrett, yngel er alltid gøy å få=)
Isåfall er størrelsen på akvariet viktig også, samt innredning. Kan du forklare mer om det?
Så har jeg et spørsmål til. Når du setter hunnen oppi til hannen, er hun klar for paring? Altså rognstinn og i leksdrakt?
Engangskoppen klippes i to, og settes med endene nede i vannet. Koppen danner en slags bro over skumrede, og beskytter det mot å bli ødelagt dersom du har mye bevegelse i vannet. Min erfaring er at en slik kopp ikke trengs om du har rolig vannoverflate og masse flyteplanter, men det skader ikke å forsøke dersom du er redd for at redet skal bli ødelagt.
Lykke til med oppdrett, yngel er alltid gøy å få=)
Postet 17.07.10 kl 17:39
Postet 17.07.10 kl 17:49
Inaktiv bruker
Postet 17.07.10 kl 18:04
Hvit prikk under buken er bare et tegn på kjønn, og har ingen ting med leksdrakt å gjøre. Legger ved bildet av ene hunnen min i leksdrakt, så ser du hva jeg mener.
Leksakvariet bør være stort så hunnen har mulighet til å stikke seg unna når hun får nok. Det bør også være tett med planter så hun kan gjemme seg, og kokosnøtthule er bra og ha.
Lekskaret bør være rundt 60 liter etter min mening, da er det stort nok til at hunnen lettere kommer seg unna. Da slipper du også å stresse med å flytte yngelet når de vokser ifra karet.
Det går an med mindre kar også, men det anbefales egentlig ikke til nybegynnere, og kan bli vanskelig dersom hannen din er veldig aggressiv. Jeg ville isåfall brukt 30literen=)
Leksakvariet bør være stort så hunnen har mulighet til å stikke seg unna når hun får nok. Det bør også være tett med planter så hun kan gjemme seg, og kokosnøtthule er bra og ha.
Lekskaret bør være rundt 60 liter etter min mening, da er det stort nok til at hunnen lettere kommer seg unna. Da slipper du også å stresse med å flytte yngelet når de vokser ifra karet.
Det går an med mindre kar også, men det anbefales egentlig ikke til nybegynnere, og kan bli vanskelig dersom hannen din er veldig aggressiv. Jeg ville isåfall brukt 30literen=)
Postet 17.07.10 kl 18:04
Inaktiv bruker
MaretardHvit prikk under buken er bare et tegn på kjønn, og har ingen ting med leksdrakt å gjøre. Legger ved bildet av ene hunnen min i leksdrakt, så ser du hva jeg mener. Leksakvariet bør være stort så hunnen har mulighet til å stikke seg unna når hun får nok. Det bør også være tett med planter så hun kan gjemme seg, og kokosnøtthule er bra og ha. Lekskaret bør være rundt 60 liter etter min mening, da er det stort nok til at hunnen lettere kommer seg unna. Da slipper du også å stresse med å flytte yngelet når de vokser ifra karet. Det går an med mindre kar også, men det anbefales egentlig ikke til nybegynnere, og kan bli vanskelig dersom hannen din er veldig aggressiv. Jeg ville isåfall brukt 30literen=)
det var flotte bilder det lurer faktisk på om den ene hoen min har skiftet klær og tatt på seg leksdrakten hehe
Postet 17.07.10 kl 18:09
fatter ikke helt hva dere mener med leksdrakt, er det stripene?
satt henne i 30l i går med kokosnøtt, men hun har enda ikke vært i den som jeg har sett.
james er veldig aggressiv og har vært i et 2liters akvarium som vi fikk han i når han ble adoptert. han har bodd der hele livet, men føler det blir veldig lite? men har ingen andre plasser å ha han i.
satt henne i 30l i går med kokosnøtt, men hun har enda ikke vært i den som jeg har sett.
james er veldig aggressiv og har vært i et 2liters akvarium som vi fikk han i når han ble adoptert. han har bodd der hele livet, men føler det blir veldig lite? men har ingen andre plasser å ha han i.
Postet 17.07.10 kl 18:34
Endret: 17.07.10 kl 18:35
Mari Gallandjames er veldig aggressiv og har vært i et 2liters akvarium som vi fikk han i når han ble adoptert. han har bodd der hele livet, men føler det blir veldig lite? men har ingen andre plasser å ha han i.
2 liter er alt alt for lite. Det er ikke meninga at kampfisk skal bo i så små beholdere. Har du ingen større beholder å ha han i så må du skaffe det hvis du har tenkt å beholde han. Så enkelt er det. Hvor lenge har han bodd i 2 liter? Du sier hele livet, men hvor lenge er det egentlig?
Postet 17.07.10 kl 21:26
Postet 18.07.10 kl 00:14