Agressiv fisk som går løs på termometeret

Har en hann og en hunn gullgurami,hannen er ganske stor og har blitt VELDIG agressiv på termostaten jeg har i akvariumet.Den angriper den så det klinger i glasset titt og stadig.Han er også veldig på territoriet sitt(i en hule under en rot)
Mistrives han?Bør jeg fjerne termostaten?Han kan også gå til angrep på hoa.Hun virker ganske redd han.

De går i 70 l akvarium.

Mye spørsmål idag,men er så mye jeg lurer på.
jeg ser nå at de egentlig skal ha mye større akvarium,så er vel kansje derfor.Tror dere jeg kan gå tilbake med de i butikken?Var jo de som sa jeg kunne ha de.Kjøpte akvariumet der også,så de satt jo sammen alt for meg.
Ja, du kan helt klart gå tilbake til butikken med dem.
Plussmedlem
Anbefalt størrelse er 100 liter eller mere, men hvis du ikke har noe annet enn to slike guramier så er det ingen krise med 70 liter.
Men det gir jo hunnen lite plass å gjemme seg på. Denne guramien kan være litt hissig.

Når du skriver termostaten så regner jeg med at du mener termometeret. (Termostaten sitter i varmekolben og styrer når kolben skal skru seg på/av.)
Har du forsøkt å plassere termometeret et annet sted?
jeg har to gullgurami,en gibbiseps(?)algespiser,10 neontetra,2 scalare,1 kampfisk hann og 2 hunner,4 sånne bunnspisere med bart.Høres det alt for galt ut?Hva ville dere itilfelle endret til om det er noen her jeg absolutt ikke kan ha?
Må jo dobbeltsjekke nå.
Loomis
Anbefalt størrelse er 100 liter eller mere, men hvis du ikke har noe annet enn to slike guramier så er det ingen krise med 70 liter. Men det gir jo hunnen lite plass å gjemme seg på. Denne guramien kan være litt hissig. Når du skriver [I]termostaten[/I] så regner jeg med at du mener termometeret. (Termostaten sitter i varmekolben og styrer når kolben skal skru seg på/av.) Har du forsøkt å plassere termometeret et annet sted?


mente termometeret ja,det flyter løst i akvariumet.

Hannen er sikkert 14 cm eller noe sånt,så han er jo svær.
Plussmedlem
Bedre om du har et termometer som sitter fast med sugekopp.

14 cm...Da er den godt voksen. 70 liter blir da gjerne litt trangt.
Spesielt sammen med alle de andre fiskene.
Scalare og gibbiceps blir for store for 70 liter.

Bunnspisere med bart?
Loomis
Bedre om du har et termometer som sitter fast [URLBLOCK1]. 14 cm...Da er den godt voksen. 70 liter blir da gjerne litt trangt. Spesielt sammen med alle de andre fiskene. Scalare og gibbiceps blir for store for 70 liter.


okey,da får jeg gå tilbake med de imorgen,for det kan vel ikke vente heller?Kjøpte meg 450l idag som kommer fra leverandør til meg imorgen kveld.MEN det må jo innkjøres.
Om du skviser nok gørr fra det innkjørte filteret du har over i det nye filteret så er det ikke noe i veien for at du kan flytte over fiskene med en gang vannet har fått riktig temperatur. Flytt helst over det innkjørte filteret i tillegg. Du bør likevel følge nøye med nitritt-nivået til å begynne med og være forsiktig med fôring. Om du får utslag på nitritt og/eller fiskene oppfører seg merkelig så bør du skifte litt ekstra med vann til forholdene har stabilisert seg.

Dette er en grei måte å kickstarte nye filter på og det går som oftest helt greit, men som nevnt, følg med på nitritten til å begynne med. Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap